Wednesday, September 27, 2006

Κατατάγηκα ψαρούκλες και μου κόψανε τις μπούκλες

Ε λοιπόν έχει απίστευτη πλάκα ο στρατός. 24 Μέρες στην εκπαίδευση, έκανα καινούριο συκώτι από τα γέλια. Αν εξαιρέσουμε μερικές φάσεις σωματικής κούρασης που τράβηξα λόγω προκεχωρημένης ηλικίας, κατά τα άλλα τύφλα να έχουν οι παιδικές κατασκηνώσεις Αγίου Ανδρέα. Η εκπαίδευση είναι όντως σχετικά κουραστική (φαίνεται στην Αεροπορία επειδή μετά ξύνεσαι συνέχεια, σε ζορίζουν κάτι παραπάνω στην αρχή), αλλά εγώ τουλάχιστον κέρδισα πολλά πράγματα. Κατ αρχήν αδυνάτισα ρε τσόλια. Μάλιστα. Πάνε οι μπάκες από τα καλαμαροχτάποδα, τις μπύρες και τα τσίπουρα στην Αντίπαρο. Στυλάκι ο νεοσύλλεκτος. Επίσης μαύρισα και άλλο. Βέβαια έχω μαύρισμα ταρίφα, αλλά έτσι και αλλιώς τώρα που αρχίζουν και πέφτουν οι θερμοκρασίες, δε νομίζω να παρατηρήσει κανένας τα μπούτια μου (όχι και πως πρίν είχε κανείς καμιά τέτοια σκορδοκαϊλα). Τα μαυρισμένα χεράκια, το ηλιοκαμμένο πρόσωπο και το μαυρισμένο V της λαιμόκοψης, φτάνουν. Αδυνάτισμα και μαύρισμα λοιπόν, τα πρώτα πρώτα κέρδη από την βασική εκπαίδευση. Επιπλέον κέρδη : Έμαθα να λύνω και να δένω το G3 (καλά οκ και το Bren) πράγμα που για πολλούς είναι παντελώς αδιάφορο, εγώ όμως πάντα γούσταρα τα όπλα αλλά ποτέ δεν είχαμε κανένα πρόχειρο. Έστω και αν η μάνα μου δουλεύει μέσα στην Ε.Β.Ο, της ήταν πολύ δύσκολο να καβατζώσει κανά G3 για το σπίτι. Επίσης ανεκάλυψα ένα σχετικό τάλαντο στη σκοποβολή, μια και στην εικονική βολή, σε στόχο στα 100 μέτρα, στις 10 σφαίρες είχα μία στο δόξα πατρί και 4 στην πλευρά του δεξιού πνεύμονα. Χεστήκαμε που οι άλλες 5 πήγαν στα βαφτίσια του Καραγκιόζη (αμάν με αυτό το γάμο του, έχουν θερίσει τους καλεσμένους εκεί όλοι οι άστοχοι). Ο στόχος ήτο νεκρός από την πρώτη βολή (στο πνευμόνι). Και αν δεν ήταν, πήγε από τη δεύτερη. Στην κανονική βολή στο πεδίο βολής τα πήγα λίγο χειρότερα με το G3 αλλά με το Bren έκλαψαν μανούλες. Τους πήρα τα ποκαμισοσώβρακα ρε...

Είναι τόσα πολλά που πρέπει να γράψω μόνο για την εκπαίδευση που θα βγεί βιβλίο. Απλά θα καταρρίψω έναν κλασσικό μύθο, αυτόν του γνωστού ‘ξάδερφου του κολλητού της Μιμής της αλανιάρας’ που στο στρατό πέρισυ είχε βρεί κοτόπουλα από το ’40. Αν και είναι προφανές ότι άμα είχαν τόσα κοτόπουλα το ’40 δεν θα είχε πέσει κανενός είδους πείνα στην Ελλάδα επί κατοχής (με πρόχειρους υπολογισμούς –τόσες σειρές το χρόνο, τόσοι άνδρες, τόσες μερίδες, τόσες φορές, τόσα χρόνια κλπ κλπ, αν θυμάμαι καλά έβγαλα ότι χρειαζόμασταν κάτι εκατομμύρια κοτόπουλα μόνο για την Τρίπολη, μόνο για τη βασική εκπαίδευση, μόνο για την Αεροπορία), μια και έκανα λοιπόν αγγαρεία μαγειρεία Παρασκευή –δηλ ημέρα ανεφοδιασμού- μπορώ να διαβεβαιώσω τους πάντες ότι : Τα κοτόπουλα ήταν Πίνδος, με ημερομηνία κατάψυξης 23.5.2006 . Τα καρπούζια και τα ροδάκινα ήρθαν φρέσκα σε τελλάρα και όχι κατεψυγμένα από τη μεταπολίτευση όπως γκρίνιαζαν απανταχού μαμάκηδες στις διμοιρίες. Η φέτα ήταν επίσης Πίνδος.

Φυσικά δεν ισχυρίζομαι πως τα μαγειρεία έχουν καθαριότητα χειρουργείου, αλλά αυτές οι υπερβολές που ακούγονται, τουλάχιστον στην Τρίπολη, τουλάχιστον τις μέρες που ήμουν εγώ δεν παίζουν. Και βασικά η καθαριότητα ήταν και ευθύνη των φαντάρων. Και εξηγούμαι : Πλένουμε ταψιά. Και ένα αλάνι, για να κάνει γρήγορα, τα ξύνει με το φαράσι. Του την πέφτουμε και η αντίδρασή του είναι «σιγά ρε μαλάκες τι θα πάθετε..αντε να τελειώνουμε». Μετά ο ίδιος, βγήκε στο θάλαμο και έλεγε «μπίχλα ρε στα μαγειρεία. Με φαράσι μας βάζαν και καθαρίζαμε τα ταψιά»..

Το φαϊ σε γενικές γραμμές ήταν αξιοπρεπές, αλλά φυσικά υπήρχαν και 2-3 τραγικές εξαιρέσεις. Και όποιος βρίσκει το φαϊ του στρατού τόσο χάλια, έπρεπε να έτρωγε μεταξύ 95-97 στη φοιτητική λέσχη στο ΑΠΘ για να μου πει εμένα μετά..

Επίσης κατάλαβα κάτι ακόμα σημαντικό εκεί πέρα : Όσοι είναι πάνω από 25, γκρινιάζουν λιγότερο. Τα 19-20-21χρονα –που σκιζόντουσαν και στη λούφα κιόλας- γκρίνιαζαν όλη μέρα κάθε μέρα για το τι τραβάνε τα κακόμοιρα. Καθόταν προσοχή 10 λεπτά και μετά πήγαινε να πάρει ελεύθερο υπηρεσίας το ταλαιπωρημένο. Ο άλλος τον τσίμπησε κουνούπι ρε και πήγε στα ιατρεία. Ό,τι να ναι.

Παράδεισος δεν είναι σίγουρα. Αλλά δεν είναι και Κόλαση. Είναι με τι νοοτροπία θα πας. Άμα πάς με το στυλάκι «ωχ που πάω, φεύγω από τη μαμά, θα μας σκίσουν, θα μας ξεκωλιάσουν, θα μας πηδάνε όλη μέρα», και εκδρομή να πας, πάλι θα γκρινιάξεις. Άμα πας με ένα πιο χαλαρό του στύλ «έλα μωρέ, οκ, σιγά τα ωά. Αντε να αράξουμε και λίγο από τις ευθύνες», είσαι βασιλιάς. Και ξαναλέω, κούραση παίζει. Ειδικά όταν είσαι 29, εντελώς αγύμναστος και σαπίλας, και ξαφνικά το πρωί ξυπνάς στις 5:30, και τρέχεις όλη μέρα. (Ειδικά η πρωινή γυμναστική στην αρχή με σκότωνε. Τώρα το 1.5 – 2 χιλιόμετρα, τα βγάζω πιο χαλαρά). 2 φορές όμως βέλαξα : Τη μία, στην τρίτη μέρα όταν μας κάναν ονομαστικό προσκλητήριο σε 560 άτομα και έπρεπε να είσαι κλαρίνο ημιανάπαυση επί μιάμιση ώρα μέχρι να πουν το όνομά σου –ήμουν και στο τέλος- , και την άλλη στη λεγόμενη ΣΩ.ΒΕ που μας βγήκαν τα πνευμόνια όξω βόλτα. Ε στα 29 με τόσο κάπνισμα και αγυμνασιά, που να καταφέρω να τρέχω γύρω γύρω, με τα χέρια στο σβέρκο, χοροπηδώντας και ουρλιάζοντας αναφερόμενος (Νεοσύλλεκτος σμηνίτης Μικρός Κθούλου Διατάξτε) συνέχεια. Αλλά και εκεί πάλι , κυριλλέ, μόλις ψόφησα, πήγα, το είπα και μου είπανε άντε αγόρι μου πήγαινε στο θάλαμο μη μας πάθεις κανά κακό γέρος άνθρωπος.

Σκηνικά γέλιου άπειρα. Αλλά άπειρα όμως. Ένα παράδειγμα :

- Νεοσύλλεκτε αναφέρσου

- Νεοσύλλεκτος σμην (με πολύ χαμηλή φωνούλα)

- Πιο δυνατά !

- Νεοσυλλ.. (ακόμα χαμηλή φωνούλα)

- Γιατί δε φωνάζεις; Είπαμε, φωνάζουμε. Στο γήπεδο πας;

- Μάλιστα

- Τι ομάδα είσαι;

- ΑΕΚ

- Φωνάζεις στο γήπεδο;

- Μάλιστα!

- Ε φώναξε και εδώ όπως φωνάζεις στο γήπεδο!

- (με αγριοφωνάρα) ΑΕΚΑΡΑ!!!

Είναι μεγάλη εμπειρία πάντως. Και επαναλαμβάνω έχει ΤΡΕΛΛΟ γέλιο. Αρκεί να μην είσαι μαμάκιας και «γιωτάς» στο μυαλό . (Αυτό με το «γιωτάς» μου χει κολλήσει. )

Και πρίν κλείσω την πρώτη ανταπόκριση από το μέτωπο 3 πράγματα,τα εξής 4:

- Πρός το παρόν δε μου ζητήθηκε να κάνω απολύτως τίποτα παράλογο, εξωπραγματικό ή προσβλητικό για την προσωπικότητα και το άτομό μου

- Αν μαθαίνεις κάτι, αυτό είναι πως για τα δικά σου λάθη την πληρώνουν όλοι. Μαθαίνεις να μην είσαι εαυτούλης και παρτάκιας και σταρχίδας για τον διπλανό σου.Αυτό αν δεν είσαι μαλακισμένο κωλοπαίδι, είναι μεγάλο μάθημα.

- Τις καλύτερες ευχές μου στους δύο διμοιρίτες μου, που ήταν υπερβολικά εντάξει μαζί μας. (Α ρε πιτσιρικάδες που μου δίνατε και διαταγές, δεν θα σας πετύχω έξω, θα λιώσουμε στις μπύρες.. J )

- Επίσης τις ευχές μου στον επισμηνία κ.Κολοβάκη (το πα οτι θα βγεί blog με το όνομά σου ) για το απίστευτο ξύπνημα που μας έκανε στις 19 Σεπτέμβρη και γιατί είναι ατομάρα. ( Ξύπνημα : Αντί για ένα ξερό «Εγερσις» ή ένα επιθετικό «ΕΓΕΡΣΙΣ!ΞΥΠΝΗΣΤΕ!ΤΩΡΑ!ΞΥΠΝΗΣΤΕ», ο κ.Κολοβάκης , είπε με ήρεμη φωνή «Εγερσις. Σήμερα είναι 19 Σεπτέμβρη. Ο ήλιος ανατέλλει ταδε ώρα, και δύει τάδε» Και μετά έβαλε να παίζει Green DayWake me up when September ends. )

Αυτά πρός το παρόν, νεότερα από το Ελληνικό οπου και θα έρθω απο 3/10. Και θα μπορώ να βγαίνω και κανονικά.

(Ειδικότης: Μετεωρολόγος. Και μετά από το Ελληνικό, σε κάποια πτέρυγα μάχης..)

11 comments:

Stelios Frang said...

Καλή θητεία μεγάλε! Κι εγώ τριαντάρης "παππούς" είχα πάει και δεν θυμάμαι να συνέβη κάτι παράλογο και τρελό, με εξαίρεση τους συναδέλφους που ήταν προβληματικοί από τη φύση τους και φόρτωναν όλο το λόχο με τις επιπτώσεις...

Επειδή δεν κάπνιζα, ήμουν και περισσότερο ανθεκτικός στις ταλαιπωρίες από τους 20αρηδες με 40-50 τσιγάρα τη μέρα... Βέβαια, ως "παππού", με εξαιρούσαν από πορείες και σκληρές (λέμε τώρα) ασκήσεις! :-Ρ

Unknown said...

Άξιος! Πες τα γιατί όλα τα μαμόθρεφτα νομίζουν ότι ο στρατός είναι καμιά τρώγλη που τρώνε ανθρώπους... πού να βλέπανε στην εποχή των πατεράδων μας... θα παθαίνανε εμβολή επί τόπου!:D

stellini said...

Ζωη και κότα δηλαδη!! :P Ακου στο Ελληνικο.. τι ακριβως θα κανεις εκει? και Μετεωρολόγος!!!! :P LoL αντεεε κανονισε η επομενη να ειναι προς τα εδω.. ηδη εχω κανει το μενου για το ποιες μερες θα σου φερνω αρνακι και ποιες ζυγουρι :P Αντε βρε!! Καλο υπολοιπο θητειας να έχεις!! :*

---. said...

Πολύ άνετο σε βρίσκω κωλοψάρακα και επιφυλλάσομαι. Δεν θ'απολυθείς ρε; Θ'απολυθείς. Τότε είναι τα μεγάλα καψόνια.

(Καλός πολίτης φιλαράκι - μια χαρά θα περάσεις - εσύ δεν μπορεί να περάσεις άσχημα πουθενά)

:)

cyrus said...

Κι εγώ στα 30 πήγα, και μάλιστα στην Αεροπορία. Είναι αλήθεια ότι μόνο στην εκπαίδευση ζορίζεσαι λίγο -- από εκεί και πέρα, εξαρτάται από την περίπτωση. Μπορεί να χρειαστεί να δουλέψεις πολύ, μπορεί και όχι, ζόρι δεν θα τραβήξεις όμως.

Το φαί είναι γενικά επιπέδου μαγειρείου, άρα καλό. Σε μερικές περιπτώσεις, δε, πολύ καλό. Ως γιωτάς, έφαγα 5-6 μήνες από τη θητεία μου μέσα στα μαγειρεία, οπότε ξέρω...

Και για το ότι τρώτε σήμερα φρέσκα φρούτα στην Τρίπολη, έχω βάλει κι εγώ την ουρίτσα μου.

Και μη χαίρεσαι για τα κιλά που έχασες -- θα τα ξαναπάρεις... :-Ρ

antonis_x said...

Το καλό είναι ότι κατάλαβες νωρίς πόσο χαβαλέ έχει ο Ε.Σ. ('ντάξ', πήγες και Αεροπορία, καλά είναι..)

Το κακό, όπως λέει και ο cyrysgeo, είναι ότι τα κιλά που έχασες θα τα ξαναπάρεις μόλις αρχίσεις να παλιώνεις. Και με τόκο.

Μετεωρολόγος, ε; Η Κάρπαθος σ' αρέσει άραγε;

Ellie said...

Επιτέλους ένα νορμάλ άνθρωπος που δεν γκρινιάζει από το πρωί μέχρι το βράδυ για το κακό που τον βρήκε και΄η άδικη κενονία (που άλλους τους ανεβάζει στα ύψη και άλλους τους ρίχνει στα τάρταρα κύριε Πετροχείλο μου) τον έριξε στα δίχτυα του Ε.Σ.!!! Χαλαρά κι όλα περνάνε...παρατεταμένες διακοπές (εντάξει με λίγο βάρβαρο ωράριο ξυπνήματος!!) :) :)

Unknown said...

Αυτό το "μάθημα β'" είναι μεγάλο θέμα....

vague tourist said...

Μετεώ; Ή ο απόλυτος ύπνος ή τρελή σκοπιά μου κάνει αυτό... :-Ρ

Είπατε τίποτα για τους "γιωτάδες"; Για φρόνιμα, μην ανοίξουν στόματα!

Υ.Γ. Εγώ όχι απλά έχασα κιλά, αλλά κινδύνευσα να γίνω μονιμάς ανορεξικός ή μελισσάκι (μεγάλη ιστορία).

τέλσον said...

Φίλτατε, δεν έχω πάρει χαμπάρι ότι είσαι πλέον αεροπόρος... καλή θητεία. Ελπίζω να μην αρχίσεις και εσύ τις αηδίες να μετράς μέρες λες και είσαι καμιά φυλακή...

Ο στρατός έχει πολύ γέλιο και Εσταριανάκι μου σου το λέω σαν προειδοποίηση... δεν έχεις δεί τίποτα ακόμα.

Καλή συνέχεια, να περνάς καλά.

proserpina said...

Κι εγώ έκανα καινούργιο συκώτι διαβάζοντάς σε!!! Το έστειλα μάλιστα κ σε ένα φίλο μου που θα πάω σε λίγο στρατό. Άξιος, άξιος (που λέει κ ο flare)