Τώρα δυσκολεύομαι να σου πω την αλήθεια να γράψω κάτι το οποίο προέρχεται από πολιτική απόφαση αλλά δε θέλω να καταλήξει πολιτικό σχόλιο. Θα το στρώσω.
Ενημερωθήκαμε προ ολίγου εδώ στα γραφεία των Ανώδυνων Ημερολογίωνε, που συστεγάζονται με ένα μασσατζίδικο, ένα ρακάδικο και ένα παρεκκλήσι του Μέγα, πως η καινούρια (με τα νάϋλα ακόμα είναι, μυρίζει πλαστικίλα σου λέω) Υπουργός Παηδίας θα ξαναμανακαταργήσει τη βάση του 10 για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.
Γιατί είναι αντιδημοκρατικό, φασιστικό, βασανιστικό, υπακτικό και λοβοτομικό λέω, το να έχεις την απαίτηση κάποιος που θέλει να γίνει επιστήμονας να έχει 4 βασικές γνώσεις πρίν μπει στο πανεπιστήμιο. Όπως -για να μην το ξεχνάμε- είναι επίσης φασιστικό, αναχρονιστικό και οπισθοδρομικό το να τους ζητάμε να γράφουν ελληνικά ενώ όλα τα παιδιά βολεύονται καλύτερα με τα γκρήκλις και συννενοούνται καλύτερα με αγκωνιές. Τι μαθηματικά, φυσικές, χημείες, λογοτεχνίες, ιστορίες,βιολογίες και παπαριές.. Άχρηστες γνώσεις ρε που θα του χρησιμεύσουν του κάγκουρά σου όλα αυτά; ε; ε; πως θα μάθει να σκέφτεται αν ξέρει μαθηματικά το υπέρλαμπρο θαύμα κρανιακής κενότητας που αποκαλείς χαϊδευτικά "ο γιός μου";
Εξέτασέ τα σε "Τοπ Μοντελ Ι", "Μεσημεριανάδικα" , "Παπακαλιάτειος Πολιτεία", "Εξ-Σφάκτορ" και το Αιδοίο της Χάϊδως (συγγνώμη αν λέγεσαι Χάϊδω και το διαβάζεις αυτό, δεν έχω προηγούμενα με το αιδοίο σου-εκτός αν σε γνώρισα μεθυσμένος κάποτε σε κάποιο νησί και δε σε θυμάμαι.Απλά ακολουθώ τις λαϊκές εκφράσεις, καταλαβαίνεις, συγγνώμη)
Δεν είναι δυνατόν κύριε σου λέει, ο κανακάρης μου να θέλει να γίνει αρχιτέκτονας και να μην τον αφήνεις, επειδή δεν ξέρει να ζωγραφίζει το βάρος σε ένα σώμα που πέφτει (Παρένθεση - Αληθινό περιστατικό και μάλιστα ήπιας χαζομάρας όπως λέει και ο Z : Κάνει μάθημα ο Zaphod. Σώμα σε ελεύθερη πτώση. Ανεβαίνει πιτσιρικάς στον πίνακα.
Zaphod : Ωραία, ας σχεδιάσουμε τις δυνάμεις που ασκούνται στο σώμα. Ποια σχεδιάζουμε πρώτα;
Μαθητής : Το βάρος κύριε Ζάφοντα.
Zaphod : Eύγε τέκνο μου. Σχεδίασε το βάρος.
Μαθητής : Σχεδιάζει το βάρος. Προς τα δεξιά.
Zaphod : (Εγκεφαλικό, αναγούλα, αιμορροϊδες) : Αγόρι μου εσύ άμα πέσεις από το μπαλκόνι θα φύγεις δεξιά;
Μαθητής : Α σορρυ μάγκα. .. -και ζωγραφίζει το βάρος προς τα αριστερά.. Κλείνει η παρένθεση)
Αμ πως; Το παιδί έχει όνειρα. Γιατί όταν είσαι Β' Λυκείου και θες να γίνεις γιατρός, δεν είναι δυνατόν να σου επιβάλλουν οι φασισταρέοι να μάθεις προς τα που πάει το βάρος. Σκορδοκαϊλα σου. Ούτε είναι δυνατόν να θέλουν να ξέρεις ποιος γυρίζει γύρω από ποιον, ο ήλιος ή η γη;. Και αυτή αληθινή ερώτηση παιδιού πρώτης λυκείου στο Zaphod, τίγκα στην απορία και την έκπληξη "
Δηλαδή κύριε, ΔΕ ΓΥΡΙΖΕΙ Ο ΗΛΙΟΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗ ΓΗ;!;!;! "
Και ναι ξέρω πολύ καλά τον αντίλογο για το καθήκον των εκπαιδευτικών να προωθούν την κριτική σκέψη και όχι τη στείρα μάθηση και τα γνωστά. Αλλά έχω να πω το εξής : Αν μιλάς σε τοίχο, ο καλύτερος εκπαιδευτικός του κόσμου να είσαι, ο τοίχος θα παραμείνει τοίχος. Και έχω παραδείγματα από φιλαράκια που είναι εκπαιδευτικοί, ορεξάτοι, κεφάτοι, πανέξυπνοι και με μεγάλη μεταδοτικότητα και όρεξη να μάθουν στα παιδιά και το τί και το πώς και το γιατί και τον τρόπο σκέψης. Και μπορεί να σας φαίνεται και περίεργο αλλά ένας από αυτούς είναι και ο Ζάφοντας, που μπορεί να είναι μεγάλο ρεμάλι και αλκοόλας, αλλά τη μεταδοτικότητά του δεν την έχω με τίπο-τούα. Και εξηγείς λοιπόν στη μέλλουσα φοιτήτρια και πολλά υποσχόμενη φοιτήτρια που οι γονείς της τη βλέπουν πρόεδρο μιας τράπεζας, μιας ιδιωτικής κλινικής, ακαδημαϊκίνα, δικαστίνα κλπ κλπ, έναν απλό τρόπο σκέψης για να βγάζει ένα χ συμπέρασμα μέσα από ψ δεδομένα. Πιάνεις κουβεντούλα. Λες, λες , λες, λες.. Και στο τέλος σου λέει,
"
Κύριε, εσείς τι αυτοκίνητο έχετε; Ο γκόμενός μου έχει μερσεντέ". (και αυτό πραγματικό).
Ή "
έλα καλέ κύριε, τι με νοιάζουν εμένα αυτά, εγώ θέλω να γίνω μοντέλο" (ΚΑΙ αυτό πραγματικό - Γεια σου Βικάρα με τα μοντέλα σου).
Ή "
άσε με ρε μαλάκα, αφού θέλω να γίνω νταλικέρης" -αυτό το χουν πει σε μένα. (Το "μαλάκα" το μετάνοιωσε καθότι έφαγε τασάκι με αποτσίγαρα στο κεφάλι - ήταν συγγενής, είχα το θάρρος)
Ναι αλλά όοοολοι αυτοί, άμα μπορούν να μπουν χύμα στο πανεπιστήμιο, μαλάκες είναι; θα πάνε. Σου λέει "ένα χαρτί να το χω και ας το χω για να ξύνω το πένθος από το νύχι μου".
Και επειδή ως πολίτες είμαστε απάλευτοι, μονίμως άδικοι, γκρινιάρηδες, ανεύθυνοι και παρτάκηδες, θέλουμε και να μπαίνουμε χωρίς καμιά προσπάθεια στα πανεπιστήμια, θέλουμε να βγαίνουμε επίσης χωρίς καμιά προσπάθεια, να βρίσκουμε δουλειά χωρίς καμιά προσπάθεια και να καλοπληρωνόμαστε χωρίς καμιά προσπάθεια επίσης. Για όλα αυτά γκρινιάζουμε όλοι ταυτόχρονα και τα κακολογούμε (όταν τα κάνει ο δίπλας) και όταν πάμε κανα εξωτερικό και δούμε πως λειτουργούν εκεί τα ιμπεριαλιστικά, σκοταδιστικά,καπιταλιστικά, και του διαβόλου πανεπιστήμια, αρχίζουμε τις φιοριτούρες και τους αμετροεπείς επαίνους για το πόσο μπροστά είναι στην Εσπερία τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, πόσο καθαρά είναι, χωρίς κομματοσκυλοαφίσες, χωρίς στέκια, χωρίς τους ψευτοσυνδικαλισμούς των αφισοκολλητών φοιτητοπατέρων-μελλόντων βουλευτών-ιδρυτών ΜΚΟ-δημοσίων υπαλλήλων-επαγγελματιών ακριβοπληρωμένων σφουγγοκωλάριων και ανοίγουμε ΝΑΑΑΑΑΑΑΑ κάτι στόματα οι βλάχοι.Ασε τι λέμε για τα εργαστήριά τους, για τους καθηγητές τους και γενικά όλη τη διάθεση που σου βγάζουσι αυτά τα πανεπιστήμια. Για τους αυστηρούς κανόνες τους "άμα κοπείς 3 φορές, λος πούλος αμίγκο άντε γίνε κάτι άλλο γιατί για φυσικός δεν κάνεις, γίνε ράφτης που πιάνουν και τα χέρια σου" και λέμε "έεετσι ρε συ, έτσι, όχι αιωνιοφοιτηταριό και τέτοια". Αυτομάτως δε όταν φεύγουμε από την παρέα στην οποία εξηγούμε τα θαύματα των ξένων πανεπιστημίων και της ξένης νοοτροπίας, πάμε να κολλήσουμε καμιά επαναστατική αφισούλα, να αντιγράψουμε σε όλα τα μαθήματα (απειλώντας παράλληλα με βία ή και βιαιοπραγώντας στους επιτηρητές που σου κάνουν παρατήρηση ή ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ σου παίρνουν την κόλλα-περσινό περιστατικό στη Νομική Αθηνών),να γράψουμε καμιά εξυπνακίστικη παπαριά σε καναν καθαρό τοίχο (του στυλ "Πάρτε πτυχία μαλάκες θύματα" - δεν κάνω σχόλιο για κάτι τέτοιους που γράφουν τέτοια γιατί θα γίνω κοινωνικά κάκιστος και το αποφεύγω σήμερα-) και τα λοιπά.
Πρέπει με κάποιο τρόπο να κόβεται η φύρα στα πανεπιστήμια. Αλλιώς να σας χέσω το επίπεδο σπουδών που θέλετε να αυξήσετε τρομάρα σας. Ναι αυτή είναι απο-κάτω-προς-τα-πάνω προσέγγιση, υπάρχει και η από-πάνω-προς-τα-κάτω (ξεκινάμε το ξεκαθάρισμα από τους καθηγηταραίους). Αλλά πρέπει να γίνει. Τι να κάνουμε; Δε γίνεται και να μπαίνεις πανεπιστήμιο εύκολα και να παίρνεις το πτυχίο εύκολα.. Αυτό δεν είναι αναβάθμιση της παιδείας, είναι πιο ηλίθιο και από το να κυκλοφορήσεις στην αγορά αδιάβροχα σακουλάκια για τσάϊ και να περιμένεις να πουλήσουν.
Εγώ θα προτιμούσα δράση και στις δύο άκρες. Να μπαίνεις μεν λίγο ευκολότερα από όσο μπαίναμε εμείς τότε με τις δέσμες, να έχεις ένα 10αρι ως βάση, μην ξεφτιλιστούμε κιόλας, και μετά στο πανεπιστήμιο για βάλε αξιολόγηση και για καθηγητές, αλλά ΚΑΙ αυστηρότερα κριτήρια για τους φοιτητές. Τι έκανες αγόρι μου; είσαι τρίτο έτος και έχεις περάσει 2 μαθήματα; Σόρρυ λάθος. Και άντε γεια. Φυσικά αν ίσχυε αυτό το σύστημα όταν ήμουν εγώ προπτυχιακός, θα είχα πάρει κλώτσο στο τρίτο εξάμηνο, όχι στο τρίτο έτος. Αλλά επίσης αν ίσχυε, θα είχα ζοριστεί περισσότερο και θα είχα μάθει περισσότερα πράγματα σε ορισμένα μαθήματα που βαριόμουν ασύστολα να διαβάσω και τα άφηνα για του χρόνου. Τέλος πάντων. Με σπασμωδικά μέτρα εντυπωσιασμού δε βελτιώνεται η παιδεία.
Και πρέπει επιτέλους εμείς όλοι οι ελληνάρες να καταλάβουμε ότι για ορισμένα πράγματα πρέπει να πολεμάς και να ιδρώνεις, όχι να στα παρέχουν έτσι επειδή είσαι ομορφόπαιδο και "τα αξίζεις". Όχι ρε (και σε μένα τα λέω αυτά)δεν "αξίζεις" τίποτα χωρίς να παλέψεις για αυτό.. Και όταν λέω "να παλέψεις" δεν εννοώ πολιτικοσυνδικαλιστικά. Μας έχει φάει η πολιτική δράση και οι παντός χρώματος ιδεοληψίες και από ουσία τίποτα. Θέλει ο Τανάσης καλύτερο πανεπιστήμιο, καλύτερη ποιότητα εκπαίδευσης, καλύτερο σύστημα, καλύτερες ευκαιρίες, αλλά δεν πατάει ποτέ, σε όλα τα μαθήματα είναι τίγκα στο σκονάκι και ενίοτε σπάει και καμιά πόρτα να αρπάξει κανα σκληρό με τίποτα backup που κάποιος κακομοίρης θα κλαίει με μαύρο δάκρυ αύριο. Και να με συγχωρεί ο Τανάσης, αλλά ως μέλος αυτής της κοινότητας πρέπει να την καλυτερεύει όχι μόνο με την πολιτική του υπόσταση αλλά και με την επιστημονική του. Όπερ σημαίνει αγαπητέ Τανάση, πως επιλογή σου ήταν να γίνεις υποψήφιος επιστήμονας και έχεις και κάποιες υποχρεώσεις πως να το κάνουμε. Πως λες π.χ για τους αστυνομικούς που δολοφονήθηκαν ότι "επιλογή τους ήταν να γίνουν αστυνομικοί, ήξεραν ότι μπορεί να φάνε καμιά σφαίρα" έτσι και συ ρε καρμπόγυφτα ρε παλιοκαννίβαλε ρε παλιομουρχούτη Τανάση ήξερες ότι μπορεί και να χρειαστεί να περάσεις κανά μάθημα διαβάζοντας. Αλλιώς τα ξεφτιλίζεις όλα. Και έχω βαρεθεί να τους βλέπω όλους να τα ξεφτιλίζουν όλα.Και δεξιούς και αριστερούς και κεντρώους και αντιεξουσιαστές και και και και. Μια ζωή στην υπερβολή είμαστε. Ευτυχώς μαγιά υπάρχει όμως. Υπάρχουν και άνθρωποι που δουλεύουν πραγματικά, ΑΞΙΖΟΥΝ πραγματικά, είναι ιδεολόγοι στη δουλειά τους -πρόσεχε, στη δουλειά τους, στο αντικείμενό τους, όχι σε πολιτικό επίπεδο- και φυσικά τους έχουμε κλασμένους ως επί το πλείστον.
Σόρρυ τώρα γιατί πρέπει να πάω για αφισοκόλληση.
Υ.Γ : Ξέχασα να πω και για το πολύ σύνηθες φαινόμενο του Τανάση που πρίν πάρει πτυχίο βρίζει το κωλοπανεπιστήμιό του, τους κωλοκαθηγητές του, τα πρόβατα συμφοιτητές του, τον ηλίθιο περίγυρό του, την κακή ποιότητα της εκπαίδευσής του, αλλά όταν το πάρει το πτυχίο σου λέει "Τσσ, φιλαράκι σε παρακαλώ, δεν είμαι όποιος και όποιος, έχω πάρει πτυχίο από το ΧΧΧΧΧΧ. Έχει το καλύτερο τμήμα ΧΧΧ στην Ελλάδα. Σε παρακαλώ τώρα.."