Αααα, παιδεία. Αυτή η τόσο γοητευτική άγνωστη.
Τι να' ναι η παιδεία άρραγες φίλθαθε αναγνώσθα;
Μην είναι η γνώση; Μην είναι τα βουν..όχι από αλλού είναι αυτό. Μην είναι οι υπουργέοι; Μην είναι οι διευθυνταί και τμηματάρχαι; Μην είναι οι καθηγηταί πανεπισθημίου; Μην είναι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθηταί; Μην είναι η απόκτηση κριτικής σκέψουις;
Ο καθείς έχει τη γνώμη του, ως άλλωστε ο καθείς διαθέτει έξοδο κινδύνου εις τα μεσονότια μέρη του σώματός του.
Σύσσωμη η κενωνία όμως συμφωνεί (από τη στομάχα μου το βγαλα αυτό, δεν έχω ιδέα τι συμφωνεί) ότι το βασικό κύτταρο της παιδείας είναι ο απλός ταπεινός καθημερινός εκπαιδευτικός. Αυτός ο μικρός ήρως των σχολικών κτιρίων που καθημερινά ως νέος Γιώργος Θαλάσσης (διαβάζατε μικρό ήρωα μικροί ρε ή το ρίξατε από τα 5 στον Καμύ και το Νετσάγιεφ μη καμύσω ;) προτάσσει τα θαραλλέα στήθια του ομπρός στο τέρας της αμορφωσιάς και καθημερινά παλεύει να μορφώσει τα μόγγολά σας που δε μπορούν να χωρίσουν 2 γαϊδάρων άχυρα αλλά μπορούν να εκπονήσουν στρατηγικά σχέδια πολιορκίας και κατάληψης κάστρου στο WoW στο δίλεπτο.
Ο εκπαιδευτικός που λες είναι ένας σύγχρονος ήρωας και αν πιστέψεις κάτι ανακοινώσεις που διαβάζεις κατά καιρούς τριγύρω, είναι και λίγο ιερή αγελάς. Γιατί ΜΟΡΦΩΝΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΝΤΙΞΟΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ.
Όλοι; ΟΛΟΙ.
Εχμ. Όχι όλοι.
Αντιθέτως με την τσουβαλιαστική λογική που θέλει όλους τους χ να είναι ψ, ανάλογα με το ποια πολιτική πλευρά υποστηρίζεις αν δεν έχεις ιδέα από στατιστική ,μια βασική γαμωγκαουσσιανή κατανομή έστω, το "όλοι οι χ είναι ψ" ισχύει για λίγα πράγματα κυρίως καταστάσεις που έχουν να κάνουν με φυσικές-βιολογικές ιδιότητες και όχι με επίκτητα χαρακτηριστικά όπως η μόρφωση, η ικανότητα να χειρίζεσαι αιχμηρά αντικείμενα χωρίς να είσαι επικίνδυνος και το να μπορείς να ξεχωρίσεις πότε κάτι είναι μαλακία και πότε όχι.
Έτσι λοιπόν φτάνουμε στο λόγο της σημερινής ποστάρας που είναι αυτός:
Σίγουρα είστε εκπαιδευτικός; |
Τα γεγονότα:
Το κουλούρι δημοσιεύει άρθρο σύμφωνα με το οποίο "Η ΝASA αγοράζει σαϊτα μαθητή δημοτικού από το Καστελλόριζο".
Το άρθρο γίνεται viral σε διάφορα "μπλογκ" και "ενημερωτικά site" που διαχειρίζονται απαστράπτοντα μνημεία εγκεφαλικής κενότητας και τα πιστεύουν όποιοι είναι ακόμα πιο πανγαλαξιακές διανοητικές ανυπαρκτότητες.
Ένα από αυτά τα site είναι και το "ekpaideytikos.gr" το οποίο από τον τίτλο ΥΠΟΘΕΤΩ ότι δημιουργήθηκε, διαχειρίζεται και διαβάζεται ως επί το πλείστον από εκπαιδευτικούς.
(η φωτογραφία παρατίθεται επειδή υποψιάζομαι κατέβασμα συντόμως).
Πάμε ένα ομαδικό φέισπαλμ όλοι μαζίιιιιι.. 3..2..1... γκαπ..γκαπ..γκαπ..γκαπ (ήχος από σφαλιάρες και κρανία που συγκρούονται με 12m/sec με πληκτρολόγια).
Σε αντίθεση με μανιχαϊστές (ή τους binary για τους ποιο γκομπγιούτερ εντζινιρινγκ αναγνώσθας) από δω και απο κεί εγώ δε θα γενικεύσω, θα στοχεύσω με χειρουργική ακρίβεια βόμβας που κατευθύνεται από GPS και φεμτολέιζερ με ακρίβεια πικομέτρων.
Στόχοι είναι οι εξής: Ο δημοσιεύσας, ο εγκρίνων, οι αναγνώστες του συγκεκριμένου site που το πίστεψαν και είναι εκπαιδευτικοί. Αν τα κάνεις όλα αυτά ένα διάγραμμα Venn, μαζί με την αρχική μου υπόθεση, καταλήγεις στο σύνολο: "Άνθρωποι που πίστεψαν αυτή τη μαλακία και ασχολούνται επαγγελματικά με τη διδασκαλία παιδιών". Το οποίο είναι ΥΠΟσύνολο του "άνθρωποι που ασχολούνται με τη διδασκαλία παιδιών" και -ελπίζω για να μην αρχίσω να παίρνω ψυχοφάρμακα- με σαφώς πολύ μικρότερο πληθάριθμο από αυτό.
Κατ'αρχήν, για να είμαι τίμιος και ξεκάθαρος να πω αυτό:
ΟΛΟ αυτό το υποσύνολο, πρέπει να ΑΠΟΛΥΘΕΙ χθές.
Άνθρωποι που επιδεικνύουν τέτοια έλλειψη κριτικής ικανότητας και αναλυτικής σκέψης, θα έπρεπε στην καλύτερη των περιπτώσεων να έχουν δουλειές όπως "Κρατάω διαφημιστική πινακίδα ΜΠΕΡΤΣΙΝΑ 100 ΜΕΤΡΑ ΣΑΠΕΡΑ, σε κάποια διασταύρωση χωματόδρομου με επαρχιακή οδό πριν από χωριό 4 κατοίκων το πολύ", για να μην κάνουν ζημιά στο κοινωνικό σύνολο. Να έχουν το σπιτάκι τους, το μποστανάκι τους, την περίθαλψή τους, δε λέω, να ζουν κανονικά, να ναι υγιείς και το κράτος να τους παρέχει ό,τι παρέχει (ιδανικά, όχι εδώ) ενα ευνομούμενο κράτος στους πολίτες του, νορμάλ και ηλίθιους δεν έχει σημασία.
Αλλά να μην πλησιάζουν σχολείο και παιδιά ούτε στο χιλιόμετρο.
Ένας γαμημένος βασικός στόχος της παιδείας και του σχολείου εκτός από την γαμημένη την κοινωνικοποίηση (που είναι πολύ βασικός και κάπως κρυμμένος από τα προφανή) είναι η γαμημένη η ανάπτυξη κριτικής σκέψης στα παιδιά, το τσίγκλιμα της περιέργειάς τους, το γαργάλημα της παραγωγικής και επαγωγικής ικανότητας επεξεργασίας δεδομένων. Ναι ξέρω, "και εύχομαι να τελειώσει η πείνα και ειρήνη σε όλο το γκόσμο".
Σκέφτομαι π.χ τον τύπο που το αναδημοσίευσε αυτό να διαμαρτύρεται γιατί το σχολικό πρόγραμμα προάγει την παπαγαλία και την άκριτη κατανάλωση πληροφορίας, χωρίς αυτή η πληροφορία να μετουσιώνεται σε γνώση και μου ρχεται να τραβήξω τα πλούσια και πολύ μαύρα για την ηλικία μου μαλλιά μου αλλά φοβάμαι, δε θέλω να τα αδυνατίσω.
Για όποιον μπερδεύτηκε με τη διαφορά γνώσης και πληροφορίας, πάρε ένα χιντ:
Και επειδή μας τα πρήζουν τα τσιμπιρδόνια κάτι τέτοιοι που τους "καταπλακώνει" το σύστημα και δε μπορούν να το καταφέρουν, να πω ότι και από τις προσωπικές και από τις σχολικές εμπειρίες φίλων, υπάρχουν πολλοί καθηγητές που αυτό το κάνουν πράξη άσχετα με το τι "προάγει ο κατηραμένος όφις του συστήματος". Και εδώ να στείλω ένα βαθύ και ειλικρινές ευχαριστώ, 19 χρόνια μετά την αποφοίτησή μου σε 2 μαθηματικούς, 2 φυσικούς , μια βιολόγο και 2 φιλολόγους που ήταν τέτοιοι πραγματικοί καθηγητές και με έμαθαν να σκέφτομαι όπως σκέφτομαι τέλος πάντων γαμώ την καταδίκη μου. (Οι πανεπιστημιακοί είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Και εκεί υπήρχαν τέτοιοι, αλλά εντύπωσή μου είναι πως αν δεν έρθεις ψιλοέτοιμος και ανοιχτός από το λύκειο, παπάρια θα σου δώσουν να καταλάβεις. Θέλει να το ρίξεις το γαμημένο το σπόρο στο χωράφι πριν αρχίσεις το πότισμα- τι είπα πάλι ρε πούστη μου, υγραίνονται βρακάκια, αμ σουρ).
Θυμάμαι π.χ το ρημάδη το φυσικό που είχα σε όλο το λύκειο. Με ένα "γιατί" ήταν συνέχεια. Μας τσίγκλαγε. Δεν έμενε στο "α πήραμε τον τύπο, κάναμε 2 πράξεις, βγάλαμε αποτέλεσμα, τέλος". Ναι οκ το βγαλες το αποτέλεσμα μαλάκα Estarian. ΓΙΑΤΙ είναι έτσι. Λέγε. Γιατί, γιατί, γιατί , γιατί, μου πρηξε το παπάρι με τα γιατί του. Αλλά έτσι είναι οι θετικές επιστήμες μαλάκα μου. Εκτός από το πως βγήκε αυτό, να ξέρεις ρε βόϊδι και ΓΙΑΤΙ. Τι σκατά σημαίνει το νουμεράκι που έβγαλες το κέρατό μου το τράγιο.
Και επανέρχομαι στο υποσύνολο που λέγαμε πριν.
Φύγατε. Χθες. Δεν κάνετε. Απλά τα πράγματα. Δε με νοιάζει τι είστε, πόσα χρόνια είστε καθηγητές, τι ζόρια τραβάτε, τι ψυχολογικά έχετε (άλλη μάστιγα απο κει.. κάποια φάση είχαμε την εντύπωση πως το σχολείο μας ήταν λόχος ανεπιθυμήτων και είχαμε μαζέψει όλες τις κλινικές περιπτώσεις. Με μια πρόχειρη ανασκαφή σε αναμνήσεις θυμάμαι 1 θεολόγο, 1 μαθηματικό και 2 γυμναστές που ήταν με χάπια και δεν έπρεπε όχι να διδάσκουν, ούτε να τους αφήνουν μόνους με ψαλίδια). Δρόμο.
..και καλή σταδιοδρομία |
Σκληρό; "Νεοφιλελέ"; Ζμπούτσαμ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ προχτές. Ναι ξέρω, τσιγκλάω τα -λογικότατα ως ένα σημείο- αντανακλαστικά πλείστων φίλων που θα διαβάσουν αυτό. Όχι δεν εννοώ αξιολόγηση τύπου "είσαι δικός μας, μείνε".
Εννοώ κανονική αξιολόγηση. Με 2 βασικές κατηγορίες: "Κάνεις-δεν κάνεις". Το πως θα υλοποιηθεί αυτό δεν ξέρω, δεν είναι ειδικότης μου αλλά φαντάζομαι πως ένα αξιόλογο τεστ είναι το εξής:
Διπλό τυφλό πείραμα. 20 διαδικτυακές δημοσιεύσεις. Με τέτοιες όπως του κουλουριού μέσα.
Το ερώτημα θα είναι να τις χωρίσουν σε κατηγορίες "προφανώς αληθής, πιθανόν, τιλεςτωραρεμαλακατικαραμούφαείναιαυτή".
Όποιος βάλει του κουλουριού στην πρώτη κατηγορία, μπογαλάκια, πινακιδούλα "Μπερτσίνα στα 100 μέτρα σαπέρα" και ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία. Λέω γω τώρα, έτσι μια ιδέα.
Ο Κονσερβοκούτης και ο Ζάφοντας στο ποστ στο φατσομπούκι, επεσήμαναν και υπονόησαν ότι τέτοιοι που αναδημοσιεύουν αυτά προφανώς ανήκουν στην κατηγορία "ψεκασμένοιαναγνωστεςστοχουκατοχικωννεων" κλπ, αλλά θα μου επιτρέψετε παίδες να διαφωνήσω. Όχι, δεν είναι μόνο τέτοιοι που θα πίστευαν μια τέτοια μούφα από 100 χιλιόμετρα και μην κοροϊδευόμαστε. Είναι και άνθρωποι από την άλλη μεριά και μην κρυβόμαστε πίσω από δάχτυλα. Δέχομαι ότι ναι ίσως να μην την πατούσαν με κάτι τόσο προφανώς μούφα όπως η σαϊτα, την πάτησαν όμως στεγνά και διέδωσαν με αλαλαγμούς χαράς π.χ αυτό το 2012 και άλλα πολλά που σιγά μην κάθομαι να τα καταγράφω ένα ένα, έχουμε και δουλειές.
Το πρόβλημα εδώ, καταλήγει λοιπόν στο να είναι η επιβεβαίωση του συνεπούς. Να πιστεύεις δηλαδή χωρίς κανέναν έλεγχο κάτι που επιβεβαιώνει μια προ-αποφασισμένη σου αντίληψη για το ο,τιδήποτε.
Και καταλήγουμε λοιπόν στο:
ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΑΡΚΕΤΑ ΑΝΕΠΤΥΓΜΕΝΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΥΝΕΧΩΣ ΛΟΓΙΚΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΠΟΥΣ, ΔΕΝ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙΣ Ο,ΤΙΔΗΠΟΤΕ, ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΧΑΡΤΟΚΟΠΤΙΚΗ.
(οκ ίσως χαρτοκοπτική στο νηπιαγωγείο, μην είμαι και υπερβολικός)
Συμφωνάς αναγνώσθα;
Συγχίστηκα να με πάρει ο διάολος να με πάρει
Υ.Γ: Δικαιολογίες του τύπου "το αναδημοσιεύσαμε για πλάκα και δεν το πήρατε χαμπάρι" δεν περνάνε μετά την απομάκρυνση από το ταμείο.
Υ.Γ: Πρέπει να απολυθεί αρκετός κόσμος. Ο καθηγητής/διευθυντής σε σχολείο της Θεσσαλονίκης που δεν άφηνε να πάνε στο πλανητάριο επειδή υπάρχει έκθεση για την εξέλιξη, η άλλη η δασκάλα που μπέρδεψε τους φθόγγους με τα γράμματα, αυτός από πάνω.. έχει σαβούρα κάργα...
Υ.Γ: Δικαιολογίες του τύπου "το αναδημοσιεύσαμε για πλάκα και δεν το πήρατε χαμπάρι" δεν περνάνε μετά την απομάκρυνση από το ταμείο.
Υ.Γ: Πρέπει να απολυθεί αρκετός κόσμος. Ο καθηγητής/διευθυντής σε σχολείο της Θεσσαλονίκης που δεν άφηνε να πάνε στο πλανητάριο επειδή υπάρχει έκθεση για την εξέλιξη, η άλλη η δασκάλα που μπέρδεψε τους φθόγγους με τα γράμματα, αυτός από πάνω.. έχει σαβούρα κάργα...