Wednesday, April 28, 2010

Γκούτσι έχω, Λουί έχω, Ρόλεξ έχω, δουλειά δεν έχω

Όλοι τους ξέρετε, όλοι τους έχετε δει, όλοι τους έχετε συναναστραφεί, όλοι τους έχετε ίσως και στην παρέα σας, σίγουρα έχετε ένα τουλάχιστον παράδειγμα.
Δεν είναι λίγοι, δεν είναι κάπου αλλού, δεν κρύβονται καν. Είναι η κατηγορία των.... ταρατατζούυυμ ..
Χλιδάεργων/Χλιδάνεργων/Χλιδο700ευρων

Περίπτωση πρώτη : Νέος, σπουδαγμένος στα εξωτερικά - αλλά όχι και ΜΙΤ επίπεδο, τείνει λίγο περισσότερο σε MBA in advanced managment of dandruff production στο University of Lower Bornesinglewoolvermouth, Cornwall. Ή M.Sc σε "The Art of deaf dumb and blind apes in the 12th century , from the "Deaf dumb and blind apes" workshop of Guadalahara". Επιστρέφει στην πατρίδα ο φέρελπις νέος λοιπόν, αφού έχει σπουδάσει εις την αλλοδαπήν. Έρχεται μέσα στα όνειρα και στις φιλοδοξίες να βρει δουλειά να συμμετάσχει στην παραγωγική διαδικασία και να γίνει άνθρωπος χρήσιμος στην κενωνία. Ναι αλλά έχει απαιτήσεις, αν και δεν έχει προϋπηρεσία. Στέλνει βιογραφικά λοιπόν, τα οποία ενίοτε έχουν την υποσημείωση "ενδιαφέρομαι μόνο για διευθυντική θέση/ανώτερη διοικητική θέση" (πραγματικό γεγονός, είχε κυκλοφορήσει το cv σε όλη την εταιρεία τότε). Ο νέος λοιπόν που εκτός του ότι προφανώς έχει άδειο κεφάλι, του το χουν γεμίσει και οι γονείς του με ούλτρα κοπανιστό αέρα πριγκηποσύνης και νομίζει ότι θα τον περιμένουν στο αγεροδρόμιο με πανώ οι εταιρείες να τον προσλάβουν. 
"ΚΥΡΙΕ ΜΠΑΡΜΠΟΥΤΣΑΛΕ, ΕΜΕΙΣ ΣΑΣ ΔΙΝΟΥΜΕ 4000 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ" . 
"ΕΜΕΙΣ ΔΙΝΟΥΜΕ 50000 ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ". 
"ΕΜΕΙΣ ΔΙΝΟΥΜΕ 6000, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΑΣ".
"ΕΜΕΙΣ ΣΑΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" κ.ο.κ.
Προφανώς δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο να βρεις δουλειά στην Ελλάδα στον τομέα σου. Όμως στο 90% των περιπτώσεων ΚΑΤΙ θα βρεις για αρχή. Να ξεκινήσεις μια μαγιά και να συνεχίσεις να ψάχνεις, να μην ψωμολυσσάξεις ρε αδερφέ. Τι κάνει όμως; ΟΧΙ. Δε θα γίνω εγώ υπαλληλάκος, σου λέει. Δε θέλω να δουλέψω με 700 ευρώ εγώ που σπούδασα εις τη γηραιά Αλβιώνα. Ναι αλλά ρε φίλε πρέπει να φας κανα ψωμί, κανα κρομμύδι, ξέρεις, να λιγδώσει το αντεράκι.
ΟΧΙ σου λέει. Δεν υποτιμώ εγώ τις γνώσεις μου. Παρένθεση : Άμα έχεις κάποιο όντως σοβαρό πτυχίο, οι πιθανότητες να βρεις δουλειά στο αντικείμενό σου είναι κάπως αυξημένες. Αλλά όπως και να το κάνεις, θα περιμένεις λίγο. Στον τομέα των εφαρμοσμένων επιστημών, αυτό ισχύει σε μεγάλο ποσοστό. Ναι αν έχεις σπουδάσει νανοτεχνολογία, μόνο έρευνα και μόνο σε ένα δυό ιδρύματα. Αλλά άμα έχεις σπουδάσει νανοτεχνολογία, δε θα ερχόσουν καν πίσω. Έτσι; Και να σου πω κάτι, το έκανα και εγώ αυτό. Αλλά το έκανα όταν είχα 6 χρόνια προϋπηρεσία σε ερευνητικό τμήμα μεγάλης εταιρείας, και η ανταγωνίστριά της μου είπε να πάω ως "μηδενικής προϋπηρεσίας" με τα μισά λεφτά το μήνα. Ναι αλλά  είχα δικά μου λεφτά καβάτζα. Δεν ήμουν επί ξύλου κρεμάμενος. Γιατί αν ήμουν, θα κανα το μαλάκα και θα πήγαινα.
Η πλάκα με αυτούς είναι ότι και αρνούνται να δουλέψουν σε κάτι "κατώτερο" των υπεργαμάτων προσόντων τους αλλά ΚΑΙ ζουν λες και παίρνουν ένα διχίλιαρο το μήνα για πλάκα. Βλέπεις την άλλη, δε δουλεύει, αρνείται να δουλέψει, αλλά πάει και κατεβάζει τις βιτρίνες τη μία μετά την άλλη. Πως;
Μπαμπάς, γκόμενος και πιστωτικές. Άλλος τρόπος νόμιμος δεν υπάρχει. Αν ήμουν κακός θα έλεγα ότι κάνει και βίζιτες, αλλά αυτό συνεπάγεται δουλειά, οπότε όχι. Και να οι τσάντες, τα παπούτσια, τα λούσα, τα χαϊμαλιά, οι διακοπές σε δωμάτια με 180 ευρώ κλπ. Έχω ακούσει άτομο να λέει αυτά τα "εγώ δε μπορώ αν δεν πάω να ψωνίσω, είναι η ψυχοθεραπεία μου" και κάτι τέτοιες ασυναρτησίες, και έχω κρατηθεί με το ζόρι να μη βιαιοπραγήσω. Σιχτίρια ρε κοπρόσκυλα, να καταντήσετε να πουλάτε τα σινιέ εσώρουχα σε σεντόνια στην Ερμού για να μάθετε πως βγαίνει το ευρώ. Παράσιτα.

Περίπτωση 2 : Αυτός τουλάχιστον δουλεύει. Κανονικότατα. 8ωρο, 10ωρο, 54352ωρο. Παίρνει όμως 700-800. ΑΠΑΙΤΕΙ να ζει όμως και αυτός σα να παίρνει 4000. Σινιέ ρολογάκι, σινιέ παντελονιά, σινιέ πουκάμισο, αυτοκίνητο που καίει τον κώλο του, 5 ζευγάρια γυαλιά ηλίου (1 για κάθε μέρα της εβδομάδας - δεν είπα ότι ξέρει να μετράει κιόλας ), ψώνια απο δω, ψώνια απο κει, "ποτάκι" μέρα παρά μέρα, ακριβός καφές γιατί "πρέπει να φχαριστηθούμε και λίγο". Είναι αυτή η στρεβλή αντίληψη περί ζωής κατά την οποία σε ορίζουν ως άνθρωπο κυρίως τα ρούχα σου, όχι κατ ανάγκη τιμολογιακά, αλλά τουλάχιστον ποσοτικά. Ναι ρε φιλαράκι, αλλά είτε πάρεις ένα παντελόνι με 200, είτε πάρεις 4 με 50, πάλι τα ίδια χάλασες. Και πρόσεξε, μιλάω για άντρες τώρα, μην πάω καν στις γυναίκες.
Παίρνει η άλλη 800. Στις 15 του μηνός δεν έχει φράγκο. Γιατί; Γιατί με το που τα παίρνει θεωρεί καθήκον της να τα μοιράσει σε ό,τι γυαλίζει. Σε ό,τι της πουν τα κωλοπεριοδικά, σε ό,τι της πουν οι μεσημεριανούδες και τα λοιπά. Ναι αλλά πως βγαίνουν όλοι αυτοί; Εύκολο. Με δανεικά. Πάλι το τρίπτυχο Μπαμπάς-Γκόμενος-Πιστωτική. Και άντε να είσαι τυχερός ως ανήρ να πέσεις σε καμιά που είναι καταναλωτικό ζώον μεν, δανείζεται όμως και επιστρέφει δε. Βάρδα μην πέσεις σε καμιά που να απαιτεί να της προσφέρεις την Τόλμη και Γοητεία που την έπεισε ο μπαμπάς ότι αξίζει...Και επειδή πλέον οι μπαμπάδες στεγνώνουν σιγά σιγά, οι γκόμενοι και αυτοί δεν είναι για τρελλά έξοδα γιατί κοιτάνε να μείνει και κάτι στη μπάντα, που πάμε; στην πιστωτική. Και ακούς παιδιά 25 χρονών να έχουν 8 και 10 χιλιάρικα χρέος! Που τα κανες παιδί μου; Ε ρούχα. Δε γινόταν να μην τα πάρω!. Όχι γινόταν μια χαρά να μην τα πάρεις, αλλά με τους μαλάκες που σε περιτριγυρίζουν και ΘΑ σε περιτριγυρίζουν, προτιμάς να έχεις τσίτια να φοράς σήμερα και ας σου κατασχέσουν ακόμα και τις τρίχες από τη μασχάλη μεθαύριο αν γίνει μια στραβή. Το καταλαβαίνεις τι σου λέω; 10 χιλιάρικα χρέος στα 25 σου; Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου. Και άντε να σου δικαιολογήσω το γεγονός ότι σε μικρή ηλικία που τα φόρτωσες όλα αυτά, μυαλό δεν κουβαλάς και δε γαμείς τέλος πάντων, έκανες και συ μια μαλακία διάρκειας 2-3 ετών. ΟΚ πάσο.Δικαίωμά σου. Τα λάθη πληρώνονται και τώρα πληρώνεις. Πάσο και εδώ. Αλλά άμα συνεχίζεις να θες να αγοράζεις παπαριές -από κεκτημένη ταχύτητα- ε τότε όχι, συγγνώμη αλλά είσαι μνημείο εγκεφαλικής ανυπαρξίας. Τώρα σκάμε και κολυμπάμε. Ούτε αγοράζουμε άχρηστα μπλιμπλίκια, ούτε πάμε σε δωματιάκια με 160 ευρουλάκια, ούτε δίνουμε 30 ευρώ για ωμή μπριζόλα.

Ακόμα και με το τρίπτυχο Μπαμπάς-Γκόμενος-Πιστωτική, απορώ. Υπάρχουν άνθρωποι που παίρνουν τα μισά από μένα και κάνουν τη διπλάσια -σε απόλυτο κόστος- ζωή. Υπάρχουν άνθρωποι που ακόμα χειρότερα, δεν παίρνουν τίποτα και κάνουν πάλι τη διπλάσια ζωή.Και να λεγα ότι ζω άσχημα, να πάει στο δγιάολο. Μια χαρά ζω. Και δεν είναι και τίποτα ζάπλουτοι εκ γεννετής. Τι σκατά;;
Το συμπέρασμά μου είναι το εξής : Όλοι αυτοί ζουν και τρέφονται και κινούνται με μαύρο, κατάμαυρο χρήμα. Οι πιστωτικές, τελειώσαν, έχει χρεωθεί το σύμπαν. Τα δάνεια, τελειώσαν. Οι μπαμπάδες ξεπαραδιαστήκαν να συντηρούν τα βλαστάρια που θέλουν στρινγκ με διαμάντια, οι γκόμενοι πλέον άμα είναι να πληρώνουν τόσα, τα δίνουν αλλά παίρνουν καλύτερη ποιότητα σε εισαγόμενο προϊόν.. άρα;; μαύρο. Εκτός από τη μαύρη τρύπα του δημοσίου που χάνονται λεφτά, υπάρχει και μια άσπρη τρύπα κάπου που τα γεννάει. Ή όλοι αυτοί τρώνε κλεμμένα που κλέβαν χρόνια όλο τους το σόι, ή.. 
τα οικονομικά μου μέσα, δε σκαμπάζω γρυ απο οικονομικά.
Ναι αλλά εμένα το συνολικό μου χρέος στις τράπεζες είναι 134 ευρώ...




22 comments:

oceansofangels said...

Με το χέρι στη καρδιά, πόσα τέτοια άτομα ξέρεις?
Προσωπικά, γνωρίζω μόνον έναν και είναι <25.

Sophia said...

Αχά, είδες, άμα μένεις στις πρωτεύουσες και δεν έχεις μπουτίκ Λάικα, πόσα δίνεις για τσίτια!!
;-ΡΡΡΡΡΡ

Χμ.. μπας και θες να αναφερθείς και στα έξοδα για την παροχή υπηρεσιών?? Ξέρεις, χτένισμα, νύχια, τρίχα??
;-Ρ

Stefanos said...

@Oceans 5-6 ξέρω.
@Sophia για αυτά δεν έχω ιδιαίτερα δεδομένα, αλλά από ο,τι ακούω έχουν πέσει λίγο.
Αλλά τώρα που πες νύχια να δεις που άκουσα την προηγούμενη βδομάδα (ρε για ποια ήταν..) μια τέτοια ανεργοαυτή που έσκασε το 50ρικάκι για να της κάνουν το νυχάκι θέατρο σκιών..

ESKARINA said...

(ηλίθια;) ερώτηση : γιατί είναι κακό να είσαι χλιδάνεργος αν μπορείς να το κάνεις ; Τι καταλάβαμε όσοι δεν υπήρξαμε τέτοιοι; Μην μου πείτε ότι έχουμε μάθει την αξία του χρήματος, την αξία της εργασίας και την αξία της οικονομικής ανεξαρτησίας, γιατί στη χώρα της ήσσονος - έως καθόλου - προσπάθειας, τι αξία έχουν όλα αυτά; Είμαστε τα απόβλητα του συστήματος και οι παρίες - μόνιμα θύματα που κρατούν ψηλά το κεφάλι, αλλά, στο τέλος της ημέρας, πληρώνουν το συλλογικό αυνανισμό αυτής της χώρας.

Stefanos said...

Eskarina μου γ... το επιχείρημα τώρα και έχεις και δίκιο..
ΑΛΛΑ, τώρα που θα σφίξουν οι κώλοι άσχημα, αυτοί θα μουρλαθούν περισσότερο απο τους παρίες - ελπίζω

Pastaflora said...

Στη γειτονιά μας -που ο καφές χρεώνεται 5 ευρώ- έχουμε πολλούς τέτοιους τύπους. Βεβαια κάπου τους έχει βολεψει ο μπαμπάς, αλλά από γκρίνια και πιστωτικές, αλλο τίποτα!
Η μπύρα Βεργίνα είναι μια κάποια αντίστασις! (χεχε)

Stefanos said...

Pastaflor! Εσένα θα σου φέρω μπύρα Estarian. Εκεί να δεις αντίσταση!! :D

pølsemannen said...

1. Είσθε γκαγκός, μπζυγρόζ γκαι ανάμποδοζ με ντα μπαιδιά.

2. Να σιάξετε το οικόσημο της ΕΛ νεολαίας που θα έχει το ρητό "Μπαμπάς-Γκόμενος-Πιστωτική-Σκοτωμένα ακίνητα & γίδια στου χουριού"

3. Δεν είναι η Guadalahara, είναι η Guadalajara. Δεν παίζουν με το όνομα της πόλης στο πανεπιστήμιο της οποίας είναι διδάκτωρ ο κ.κ. Κωνσταντίνος Πλεύρης. (Δεν κάνω πλάκα).

4. Νταξ' οι περισσότεροι δεν είναι τόοοσο τελειωμένοι, αλλά τις πιστωτικές που μοίραζαν οι τράπεζες σαν κουφέτα τις έχουν μαξάρει όλες.
Σήμερα όμως που οι ΕΛ τράπεζες έπεσαν σε κατηγορία junk food διεθνώς, αν σε ξαναπάρει κάποιος τηλέφωνο για νέα πιστωτική να με κλάσεις, βάρδα μην χάσει και ο κόσμος της όποιες καταθέσεις του.

Stefanos said...

Πολσε το 2 είναι γαμάτη ιδέα!!!!!

pølsemannen said...

Α, σόρρυ, ΕΠΙΤΙΜΟΣ διδάκτωρ!

Stefanos said...

οκ πλάκα κάνεις έτσι;

Tanila said...

Ευχαρίστησίς μας να σας εμπνέουμε.


Μόνο ρε φιλλλαράκι μην είσαι τόσο απόλυτος. Μπορεί να είμαι πτυχιούχος στη νανοτεχνολογία με μεταπτυχιακό στην πυρηνική φυσική, ΑΛΛΑ έχω και 3 μαιζονέτες στην Εκάλη, κληρονομιά από τη θειά μου τη Μερόπη, που νοικιάζω και καθαρίζω 5 χιλιάρικα το μήνα, όποταν ... πως να το κάνουμε... λέω να περιμένω μέχρι να βρω εκείνη τη θέση του διευθυντάκου αντί να ρίξω τα μούτρα μου και να πάω απλός υπάλληλος.

brexians said...

πρόταση για business cards

[το ονομα σας....]
[εδω βαζετε τιτλους και πτυχια]
ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΗΣ

τηλ
φαξ
e-mail
{τα 3 τελευταία τα γράφετε εάν έχετε λεφτά να τα πληρώσετε....}

άντε καληνύχτα πατριώτες...

Zaphod said...

Νμζ πως η περιπτωση νο2 ειναι αξιοπροσεκτα πιο πολυπληθης απο την πρωτη. Οι χλιδάνεργοι συνηθως εχουν σπουδάσει τεμπελίτιδα με μάστερ στην κατασπατάληση του πατρικου εισοδήματος. Κουταγιο, αν επιβιωσουν και μεγαλώσουν και κάνουν παιδιά, εγώ θα τους κάνω μάθημα με 100 ευρά την ώρα!

(για να πουλάνε και την μουρίτσα τους στους κολλητοι)

Η Εσκαρινα εχει ενα δικιο. Και εγω αν μπορούσα θα ημανε εισοδηματίας - καιγαμω τα επαγγέλματα!

mahler76 said...

άλλο ένα πόστ διαμάντι. Άκου τώρα, άτομο με 2 δουλειές και σύνολο 900 ευρώ να δίνει 150 το μήνα μόνο στο παρκινγκ γιατί λέει εκεί που μένει δύσκολα βρίσκεις να παρκάρεις!!! Γυαλιά 2 φορές την σεζόν (και βλέμμα μπλαζέ στα δικά μου που τα έχω 12 χρόνια).

Άλλα είναι θέμα φίλε μου του πως ορίζεις την ζωή τελικά. Όταν με ρώτησε από το τηλέφωνο μια πωλήτρια ονείρου (πιστωτικής κάρτας δηλαδή) γιατί δεν θέλω να βγάλω κάρτα στην τραπεζά τους και της είπα "μα έχω όσα χρειάζομαι" με ρώτησε μα καλά κύριέ μου τόσα πολλά χρήματα έχετε? και της απάντησα, "όχι, απλά τόσες επιθυμίες όσα τα χρήματά μου". Ε μπορεί να μην έχω φορέσει το σινιέ τζίν των 700ων ευρώ, ή να μην αγόρασα εγώ το χειροποίητο κινητό με πλήκτρα από τα πρώτα δόντια της Μαντόνα (ω ναι το άκουσα αυτό σε παρέα που καθόταν σε διπλανό τραπέζι σε καφε), άλλα τώρα δεν έχω να ανησυχήσω για κανένα χρέος δικό μου πάρα μόνον για του Κράτους μας.

pølsemannen said...

Όχι. Δεν κάμνομεν πλάκαν με διανοούμενους αυτού του βεληνεκούς!!! :-P

Ellie said...

Ξέρω περίπτωση ζευγαριού που παίρνουν μαζί 2500 χιλιάρικα, στην επαρχία-όσο να ναι το κόστος ζωής είναι μικρότερο από της Αθήνας, και πάλι δεν βγαίνουν γιατί έχουν ένα κάρο χρέη σε τράπεζες και δεν είναι η πρώτη φορά που βρίσκονται με χρέη. Ε μετά ποιος τους φταίει;

Ellie said...
This comment has been removed by the author.
Pink_Fish said...

πραγματικη ιστορία: κοπέλα που μου έκανε μανικιούρ στο κομμωτήριο που πήγαινα μου μίλησε για μια συνάδελφο της-ελεύθερη επαγγελματία. Η οποία ξαφνικά εμφανίστηκε με ολοκαίνουργιο διαμέρισμα 100 τ.μ., ολοκαίνουργιο σπορ αμάξι, ακριβά ρούχα κλπ. Η απορία της για το πως αγοράστηκαν όλα αυτά "απαντήθηκε" σύντομα: Έμαθε, από άλλη πηγή, ότι η κοπέλα εργαζόταν παράλληλα ως "συνοδός" (καθότι και νόστιμη...). Αυτά για το μαύρο χρήμα που ανέφερες....

Stefanos said...

Pink_Fish : Τηλέφωνο έχουμε;;; :D

Hades said...

134 ευρώ;
Α, σου ρίχνω: 75 και καθάρισα... :)

Unknown said...

Μα τί τραγικό...
Στρίνγκ με διαμάντια...
Μα καλά, ακόμα να πάρουν πρέφα ότι όσο πιο φτηνιάρικα, τόσο πιο ωραία;;;;

;)