Σύσσωμο το αθώο και άβγαλτο πόπολο του ίντερνετς σοκαρίστηκε όταν έμαθε πως υπάρχουν άθρωποι που πληρώνονται για να κάνουν διαφήμιση στο ίντερνετς, χωρίς να παραδέχονται ευθέως οτι κάνουν -έλα, μάντεψέ το..- διαφήμιση στο ίντερνετς.
Αφορμή είναι αυτό το άρθρο εδώ πέρα, με την περίφημη 18χρονη που σιχάθηκε να το κάνει και ξέρασε τα "μυστικά" του επαγγέλματος.
Βέβαια το ότι ο κακομοίρης ο εγώ τα λέει αυτά εδώ και καιρό και τα ξαναλέει γιατί τα βλέπει και του σπάνε τα νεύρα, δεν έχει σημασία, γιατί είναι γραφικός γκρινιάρης ε;
Και μόλις τον διαβάζετε, χασκογελάτε με τις παπαριές που λέει και μετά πάτε να αγοράσετε τρισευτυχισμένοι τις μαλακίες που σας προωθεί η Μάτα, το μπλογκ που αγαπάτε και εμπιστεύεστε γιατί είναι μαμά και ξέρει από καλό λάδι Μυτιλήνης, άσχετα αν δεν είναι απο τη Μυτιλήνη, ούτε έχει ελιές, είναι όμως μαμά, πράγμα που επιβεβαιώνει τις γνώσεις της στα πάντα ακόμα και αν πρόκειται απλά για μια χιπστεράτσα που κατάφερε να της δίνουν λεφτά για να διαφημίζει ως απλός-καθημερινός-χρήστης διάφορα προϊόντα. Και τα κρίνει και σαν "ειδικός" μέσες άκρες. Την οποία Μάτα την έχω ξανακράξει κατά καιρούς, όπως στο ποστ με τη "διατροφική ανάλυση" που έκανε σε δημητριακά για να τα βγάλει πιο υγιεινά από "κλασσικά" πρωινά που τρώνε τα παιδιά. Και φυσικά είχε παραποιημένα διατροφικά στοιχεία.
Και από κάτω της λέγαν μπράβο. Γιατί την εμπιστεύονται.
Και γιατί την εμπιστεύονται;
Γιατι η εικόνα που έχει χτίσει στο ιντερνέτς, με κόπο, αφιερώνοντας χρόνο (ίσως και χρήμα), με σχεδιασμό και εργατοώρες (και δεν είναι αυτό που ψέγουμε) είναι αυτή της ειλικρινούς-καθημερινής-απλής-μανούλας όπως εσύ που ψάχνεις απεγνωσμένα στο δίκτυο για συμβουλές για το τι να γαμωταϊσεις τα παιδιά σου όταν γυρνάς πτώμα από τη δουλειά και δεν έχεις και πολύ χρόνο. Ή σε πολλές περιπτώσεις όταν είσαι άσχετη από μαγειρικ και βαριέσαι να μαγειρεύεις πάντα, ακόμα και αν έχεις κάνει διακοπές 6 μήνες στην Ταϋλάνδη, όπου τις πέρασες με 24/7 μασαζ και κοκτέηλ στις πισίνες, και μετά έρχεται η μικρή σου κόρη και σου λέει "μαμά πεινάω, θέλω ενα βραστό αυγό" και συ της απαντάς "μα για όνομα, ανάσα δε μπορώ να πάρω πια από τότε που σας γέννησα, έλεος δηλαδή".
Έτσι λοιπόν η χ Μάτα, έχει χτίσει ένα "brand-name" ή κάτι τέτοιο (δεν είμαι ειδικός επί του θέματος, απλά σκαμπάζω λίγες βασικές αρχές νομίζω) και μετά αφού χτίσει το κοινό της, "δώστε μου λεφτά να πουλήσω τα πάντα". Μα μακαρόνια θες; μα σάλτσες για μακαρόνια θες; μα φορεματάκια θες; μα σερβιέτες θες; μέχρι και έτοιμο μείγμα κέικ με κοκα κόλα ως υγιεινό κέικ για παιδιά θα σου πουλήσει. Και το μπικικίνι πέφτει. Ακόμα και για μια φωτό που θα χρησιμοποιεί το χ χαρτομάντηλο αντί το ψ, το μπικικίνι πέφτει.
Η "μανούλα" που διαβάζεις -και ίσως θαυμάζεις- ΔΕΝ, επαναλαμβάνω ΔΕΝ υπάρχει. Ήταν μια μανούλα κάποτε, πριν της πρωτοδώσουν λεφτά για να διαφημίσει το ο,τιδήποτε. Από τη στιγμή που έπεσε το πρώτο τσεκ, αυτή στο βλογ της είναι τόσο μανούλα όσο εγώ είμαι συνδικαλιστής του ΠΑΜΕ στον οργανισμό Κωπαϊδας. Στη ζωή της μπορεί να ναι. Όταν γράφει, θέλει να φέρει πελάτες στην εταιρεία που την πληρώνει, γιατί το ιματζ της πουλάει. ΔΕΝ είναι φίλη σου, δεν έχει καμία σημασία που στα σχόλια μιλάτε σα γνωστές, πωλήτρια είναι.
Για χιλιοστή φορά παρένθεση για να μην παρεξηγιόμαστε: Με τους ανθρώπους που δουλεύουν στη διαφήμιση δεν έχω απολύτως κανένα πρόβλημα. Κάνουν μια επίπονη, δύσκολη και ναι, θα το πω, δεν κρατιέμαι, όχι αφήστε με, δημιουργική δουλειά. Μάλιστα γνωστοί κειμενογράφοι του χώρου με έχουν σιχτιρίσει για την επαγγελματική μου επιλογή και έχουν ρίξει στα πόδια μου πακτωλό χρημάτων για να γίνω κειμενογράφος. (<== έτσι χτίζεις ίματζ και μπραντ νέιμ. Η στεγνή αλήθεια είναι ότι μια φορά η Ψιλικατζού μου πε "ρε φιλαράκι θα σουν καλός κειμενογράφος"). Με τσαντίζει απίστευτα αυτό το δούλεμα που ρίχνουν στους "φανς" τους κάτι ιντερνετικές σελέμπριτι του κώλου που περιφέρονται και σε διάφορες εκδηλώσεις απο δω και απο κει και το παίζουν μούρες και σοσιαλ μιντια γκούρου και τέτοια.
Και μετά σκάνε τίποτα δημοσιεύσεις όπως αυτή με την κοπελίτσα στην αρχή και ρίιιχνετε τα σαγόνια στο πάτωμα.
"Έλα ρε, γίνονται τέτοια; Αμερικάνοι, τι περιμένεις..απαπαπαπ...."
.. 2 λεπτά μετά
"ααα έβγαλε καινούριο ποστ η Τασούλα η Μανούλα. Για να δω τι προτείνει για πρωϊνό στα παιδιά της" ή
"Πω ρε πούστη μου κοίτα κοίτα, τίποτα δεν είναι τυχαίο. Μόνο για τις τρίχες στο απαυτό της δεν έκανε διαφήμιση."
..2 sec later...
"ΑΑΑΑ κάτσε να διαβάσω το άρθρο της δημοσιογράφου Τάδε στο σάιτ Παρατάδε που γράφει για την ψυχή της μάνας της και μας λέει κάθε εβδομάδα σε ποια μαγαζιά πάει και περνάει υπέροχα. Εντελώς ανιδιοτελώς, μη νομίζεις, είναι το σάϊτ τόσο γαλαντόμο που δε θέλει διαφημίσεις, τώρα ειδικά στον καιρό των παχιών διαφημιστικών αγελάδων".
ΜΠΕΡΓΚΕΡ ΘΑΝΑΣΑΚΗΣ ΣΤΗ ΜΑΓΚΟΥΦΑΝΑ - ΠΑΝΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ ΤΟΥ ΣΑΙΤ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΡΩΝΕ ΣΑ ΖΩΑ. ΕΙΝΑΙ ΟΝΤΩΣ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ, ΜΠΕΣΑ ΓΙΑ ΜΠΕΣΑ ΟΜΩΣ, ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΛΕΦΤΑ ΠΟΤΕ.
Ναι, είστε υπεράνω χρημάτων και σεις, όσο ο Τσοχατζόπουλος ήταν υπεράνω δωροδοκίας. Και αν είσαι τελείως βλήμα και δεν κατάλαβες, ο Τσοχατζό ήταν υπεράνω δωροδοκίας όσο η θάλασσα είναι υπεράνω του ουρανού.
Όχι ρε απαστράπτον μνημείο εγκεφαλικής ανυπαρξίας, και η Τασούλα Μανούλα και η Ταδοπούλου στο σάϊτ που διαβάζεις, την ίδια δουλειά κάνει με την αμερικλάνα, απλά έχει α.λιγότερο πόπολο για συνολικό κοινό β.προφανώς πιο βλαμμένο κοινό από αυτά που βλέπουμε τριγύρω. ΝΑ ΣΟΥ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΘΕΛΕΙ. Το οποίο δεν είναι κακό. Κακό είναι να το κάνει δήθεν ειλικρινά και δήθεν ανεπηρρέαστα, παίζοντας τον Average Joe, δηλαδή εσένα, για να σε ξεγελάσει.
"Γίνεσαι κακός ρε, ζηλεύεις την επιτυχία τους"
Ναι σωστά. Με τσάκωσες.
Ήταν πάντα το μεγάλο απωθημένο της ζωής μου να ρθει ένας κατασκευαστής προφυλακτικών να μου πει
"ρε καρντάσι, παρε ένα 500ρικάκι και γράψε στα ανώδυνα ότι στο δικό σου το πουλί, που το προσέχουνε πολύ, βάζεις μόνο καπότες Δούρειος Ίππος".
Ή καλύτερα ακόμα, "βγάλε μια φωτογραφία με την κοπέλα σου σε μια παραλία ξαπλωμένη, το τριχωτό σου μπούτι και τη μπύρα να φαίνονται όπως στο μπάνερ σου και δίπλα να φαίνεται στη γωνία με νόημα το κουτάκι με τις καπότες Δούρειος Ίππος".
(όποιος νομίζει οτι για το τι φαίνεται στο μπανερ εχω πάρει λεφτά, κάνει λάθος) (μαλακία μου πρέπει να αφαιρέσω τις μάρκες)
(και τον καπνό πρέπει να τον αφαιρέσω μια και το κοψα)
Αλλά όταν η μέση χοντροκώλα (ιδεολογικά το λέμε, όχι σωματικά) εμπιστεύεται τον οποιονδήποτε αρκεί να είναι γνωστός, ιντερνετικά ή όχι, είτε είναι η κομμώτριά της είτε είναι η Μάτα-Ντομάτα-Μανούλα-ΑΑΑ και όχι μόνο τον εμπιστεύεται, αλλά τον εμπιστεύεται ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ, καλά να πάθει και αυτή και ας τρώει αντβερτόριαλ στη μάπα μέχρι να φτάσει ο διανοητικός απόπατος στο βαμμένο πεθαμενί βλέφαρο.
Τρελλαίνομαι ρε.
Που ο μέσος χ Εσταρινάκης λέει κάτι σε κάποιον και ο κάποιος το τσεκάρει απο 100 μεριές, ψάχνει πηγές, αντεπιχειρήματα, βιβλιογραφία κλπ. (Καλά κάνει).
Μόλις πει η ΜανούλαΜάτα το Χ, σκάει χειρότερο dumb mode και από του Zaphod οταν τελείωναν τα λεμόνια. (φιλμ ρεφερενς αυτο, δες το Γυρίστε το Γαλαξία με Ώτο Στοπ. Δες. Στο βιβλίο δεν υπάρχει αυτό με τα λεμόνια).
Και πάλι, κύκλος και τελειώνω.
"Ρε τους άτιμους, ακόμα και για να κλάσουν στο ίντερνετ λεφτά παίρνουν"
"ααααα...κοίτα τι ωραία μακαρόνια βρήκε εντελώς τυχαία στο υπεργαμάτο μπακάλικο Τάδε η αξιόπιστη συντάκτης Μάγια Αντβερτοριοπούλου".
Η πίεση μου ανέβηκε.
Πάω για τσίπουρα.
10 comments:
όσα και αν σου έταξε η μανταμ, εγώ δινω τα διπλά.
Εμένα τώρα με έψησες να πάω να αγοράσω τις καπότες Δούρειος Ίππος...εχμ...για όποτε χρειαστούν.
Kaltso οικονομική προσφορά δεν με έκανε, οπότε 0, οπότε τα διπλά του 0 πάλι 0 είναι :p δε συμφέρει :p
Θωμά, είναι απαράβατος αντρικός νόμος, όσο έχεις προφυλακτικά πάνω σου, ποτέ δεν πρόκειται να σου χρειαστούν. Η μόνη τους χρήση θα ναι να δημιουργήσουν το γνωστό κυκλικό εξόγκωμα στο πορτοφόλι :p πίστεψέ με.
Μισό να ανέβω λίγο στα σύννεφα για να πέσω....
Α
Α
Α
Α
Α
Α
Α
Α
Α
Καλά εμένα δε με πειράζει που η κάθε ηλίθια ακούει τις συμβουλές οποιαδήποτε μαμάς, αν δεν ήταν αυτή θα έπαιρναν συμβουλές από άλλη μαλακισμένη, ΕΚΤΟΣ φυσικά από κάποιον ειδικό στο όποιο θέμα. Καλά κάνουμε και τις κράζουμε βεβαίως βεβαίως. Αλλά το χειρότερο είναι όταν αυτές οι κάριες παρουσιάζουν άλλα στοιχεία από τα πραγματικά. Εύχομαι τα λεφτά που βγάζεις να μετατραπούν σε κωλόχαρτο και να σκουπίζεις την κωλάρα σου με αυτά!
Οι ειδικοί είναι πουλημένοι πράκτορες των μασώνων ρε, δεν το ξέρεις;
Καπότες Δούρειος ίππος;;;; ΧΑΑΑΧΑΧΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ
Γιατί ρε Μάλερ, σάμπως δεν υπάρχουν; :D
Το ποστ της κυριας ματας εxει σβηστει αν και μπορει κανεις ευκολα να το βρει στο web archive. Το θεμα ειναι οτι η συγκεκριμενη κυρια εχει ανεβασει φωτο στο τουιτερ της στην οποια φωτο φαινεται τμημα της ομιλιας της στην εταιρια δημητριακων οπου και μιλαει για την ορθη αναφορα στοιχειων στα μπλογκς.... Δεν βαζω λινκ γιατι δεν ξερω αν θες. Εχω ομως να προτεινω το εξης: γιατι δεν φτιαχνουμε συλλογικα ενα μπλογκ για να αναφερουμε τετοιες περιπτωσεις και να εξηγουμε τι γινεται. Πχ δεν αγοραζω ξανα προιοντα της αηδιεξ γιατι η ματα ντοματα ανεβασε ψευδη στοιχεια. Οσοι εχουμε σπουδασει διατροφολογια η ψυχολογια μπορουμε να βοηθησουμε. Οι κυριες αυτες βλαπτουν και προωθουν συμπεριφορες και προιοντα που βλαπτουν κοσμο. Παλιοτερα ειχες πει να κανεις επιστημονικο μπλογκ για να εξηγεις με αλλους επιστημονικα φαινομενα σε ορθολογικη βαση. Γιατι δεν κανεις κατι αντιστοιχο; εγω μεσα ειμαι παντως.
Kαλημερίζω. Έκανε και ομιλία για ορθή αναφορά στοιχείων στα blog!!;;;!! ε ρε διάολε αυτό και αν είναι θράσος!! στείλε το λινκ στο estarinakis στο gmail σε παρακαλώ πολύ!
Κοίτα, ναι να φτιάξουμε ένα τέτοιο blog κλπ, είναι μια καλή ιδέα.
Αλλά υπάρχουν μερικά κωλύματα όσον αφορά τη μεριά μου.
α.Αυτού του είδους η δουλειά απαιτεί συστηματική ενασχόληση, ψάξιμο και "διάβασμα" πριν τη δημοσίευση. Δυστυχώς, τέτοιου είδους χρόνο δεν πολυέχω. Τα κείμενά μου εδώ φαντάσου μου παίρνουν να γραφτούν τόσο χρόνο, όσος αρκεί για να τα πληκτρολογήσω. (Για αυτό είναι και συνήθως "άναρχα" και ο,τι να ναι. Σκέφτομαι και γράφω, όπως 4η δημοτικού :p). Οποτε αν γινόταν μια τέτοια σοβαρή δουλειά, φοβάμαι πολύ ότι θα "κρεμούσα" την ομάδα και δεν θέλω.
β. Σε δεύτερο επίπεδο, τέτοια δουλειά με ψευδώνυμα, δε γίνεται. Πρέπει να πεις στην αρχή "καλημέρα, είμαι ο Εσταρινάκης Τάδε, είμαι τάδε και τάδε". Γιατί αλλέως ο σχολιαστής μπορεί εύκολα να χρησιμοποιήσει το νομικίστικο τέχνασμα του "χτυπάμε την αξιοπιστία σου αφού δεν ξέρουμε αν είσαι γιδοβοσκός ΄η διατροφολόγος".Εδώ και ο Ζουρδός στο metavolismos.com κοίτα τι τραβάει. Και η επώνυμη έκθεση στο δίκτυο με τρομάζει. ΟΚ δε με τρομάζουν τα fanboys τέτοιων βλογ γιατί δεν είναι επικίνδυνα. Το πολύ πολύ να γκρινιάξουν. Όμως αν μπλέξεις με διαφήμιση εταιρείας, ίσως τα πράγματα κινούνται σε νομικά επικίνδυνα νερά και ψιλιάζομαι πως μπορεί μεν μια εταιρεία να πληρώσει μια Μάτα να λέει ο,τι ναναι για τα προϊόντα της, αλλά αν πω εγώ "χέϊ η Μάτα λέει μαλακίες και τα δημητριακά δεν είναι φτιαγμένα από αυτό που λέει" να μπορούν να με τυλίξουν σε μια κόλλα χαρτί με κάποιο τρόπο. Επίσης, υπάρχουν και οι διάφοροι ιντερνετικοί μουρλοί, όπου αν πιάσεις στο στόμα τους κάτι που θεωρούν ιερό (τώρα το πως μπορούν να θεωρούν ιερά μπισκότα και δημητριακά, δεν ξέρω) να αρχίσου να ψάχνουν που μένεις. Και έχω τέτοια εμπειρία δεν θέλω να ξαναέχω.
γ. Δε μπορείς να πείσεις τους πιστούς. Έχω απογοητευτεί από αυτό. Υπάρχει μια ομάδα ανθρώπων που έχει την τάση να πιστεύει μαλακίες, οποιουδήποτε είδους, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό και μια ομάδα ανθρώπων που δεν πιστεύει. Η πρώτη ομάδα ΔΕΝ πείθεται με τίποτα, σε ένα ποσοστό 99%. ΟΚ αυτό το 1% αξίζει να του πεις 5 πράγματα αλλά.. δεν ξέρω, είναι ψυχοφθόρο και κουραστικό
Θα το σκεφτώ πάντως. Το κυριότερο πρόβλημα είναι ο χρόνος πάντως
Post a Comment