Wednesday, November 18, 2009

Μάθε παιδί μου, γάμα τα

Τώρα δυσκολεύομαι να σου πω την αλήθεια να γράψω κάτι το οποίο προέρχεται από πολιτική απόφαση αλλά δε θέλω να καταλήξει πολιτικό σχόλιο. Θα το στρώσω.
Ενημερωθήκαμε προ ολίγου εδώ στα γραφεία των Ανώδυνων Ημερολογίωνε, που συστεγάζονται με ένα μασσατζίδικο, ένα ρακάδικο και ένα παρεκκλήσι του Μέγα, πως η καινούρια (με τα νάϋλα ακόμα είναι, μυρίζει πλαστικίλα σου λέω) Υπουργός Παηδίας θα ξαναμανακαταργήσει τη βάση του 10 για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.
Γιατί είναι αντιδημοκρατικό, φασιστικό, βασανιστικό, υπακτικό και λοβοτομικό λέω, το να έχεις την απαίτηση κάποιος που θέλει να γίνει επιστήμονας να έχει 4 βασικές γνώσεις πρίν μπει στο πανεπιστήμιο. Όπως -για να μην το ξεχνάμε- είναι επίσης φασιστικό, αναχρονιστικό και οπισθοδρομικό το να τους ζητάμε να γράφουν ελληνικά ενώ όλα τα παιδιά βολεύονται καλύτερα με τα γκρήκλις και συννενοούνται καλύτερα με αγκωνιές. Τι μαθηματικά, φυσικές, χημείες, λογοτεχνίες, ιστορίες,βιολογίες και παπαριές..  Άχρηστες γνώσεις ρε που θα του χρησιμεύσουν του κάγκουρά σου όλα αυτά; ε; ε; πως θα μάθει να σκέφτεται αν ξέρει μαθηματικά το υπέρλαμπρο θαύμα κρανιακής κενότητας που αποκαλείς χαϊδευτικά "ο γιός μου";
Εξέτασέ τα σε "Τοπ Μοντελ Ι", "Μεσημεριανάδικα" , "Παπακαλιάτειος Πολιτεία", "Εξ-Σφάκτορ" και το Αιδοίο της Χάϊδως (συγγνώμη αν λέγεσαι Χάϊδω και το διαβάζεις αυτό, δεν έχω προηγούμενα με το αιδοίο σου-εκτός αν σε γνώρισα μεθυσμένος κάποτε σε κάποιο νησί και δε σε θυμάμαι.Απλά ακολουθώ τις λαϊκές εκφράσεις, καταλαβαίνεις, συγγνώμη)
Δεν είναι δυνατόν κύριε σου λέει, ο κανακάρης μου να θέλει να γίνει αρχιτέκτονας και να μην τον αφήνεις, επειδή δεν ξέρει να ζωγραφίζει το βάρος σε ένα σώμα που πέφτει (Παρένθεση - Αληθινό περιστατικό και μάλιστα ήπιας χαζομάρας όπως λέει και ο Z : Κάνει μάθημα ο Zaphod. Σώμα σε ελεύθερη πτώση. Ανεβαίνει πιτσιρικάς στον πίνακα.
 Zaphod : Ωραία, ας σχεδιάσουμε τις δυνάμεις που ασκούνται στο σώμα. Ποια σχεδιάζουμε πρώτα; Μαθητής : Το βάρος κύριε Ζάφοντα.
Zaphod : Eύγε τέκνο μου. Σχεδίασε το βάρος.
 Μαθητής : Σχεδιάζει το βάρος. Προς τα δεξιά.
Zaphod : (Εγκεφαλικό, αναγούλα, αιμορροϊδες) : Αγόρι μου εσύ άμα πέσεις από το μπαλκόνι θα φύγεις δεξιά;
Μαθητής : Α σορρυ μάγκα. .. -και ζωγραφίζει το βάρος προς τα αριστερά.. Κλείνει η παρένθεση)
Αμ πως; Το παιδί έχει όνειρα. Γιατί όταν είσαι Β' Λυκείου και θες να γίνεις γιατρός, δεν είναι δυνατόν να σου επιβάλλουν οι φασισταρέοι να μάθεις προς τα που πάει το βάρος. Σκορδοκαϊλα σου. Ούτε είναι δυνατόν να θέλουν να ξέρεις ποιος γυρίζει γύρω από ποιον, ο ήλιος ή η γη;. Και αυτή αληθινή ερώτηση παιδιού πρώτης λυκείου στο Zaphod, τίγκα στην απορία και την έκπληξη " Δηλαδή κύριε, ΔΕ ΓΥΡΙΖΕΙ Ο  ΗΛΙΟΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗ ΓΗ;!;!;! "
Και ναι ξέρω πολύ καλά τον αντίλογο για το καθήκον των εκπαιδευτικών να προωθούν την κριτική σκέψη και όχι τη στείρα μάθηση και τα γνωστά. Αλλά έχω να πω το εξής : Αν μιλάς σε τοίχο, ο καλύτερος εκπαιδευτικός του κόσμου να είσαι, ο τοίχος θα παραμείνει τοίχος. Και έχω παραδείγματα από φιλαράκια που είναι εκπαιδευτικοί, ορεξάτοι, κεφάτοι, πανέξυπνοι και με μεγάλη μεταδοτικότητα και όρεξη να μάθουν στα παιδιά και το τί και το πώς και το γιατί και τον τρόπο σκέψης. Και μπορεί να σας φαίνεται και περίεργο αλλά ένας από αυτούς είναι και ο Ζάφοντας, που μπορεί να είναι μεγάλο ρεμάλι και αλκοόλας, αλλά τη μεταδοτικότητά του δεν την έχω με τίπο-τούα. Και εξηγείς λοιπόν στη μέλλουσα φοιτήτρια και πολλά υποσχόμενη φοιτήτρια που οι γονείς της τη βλέπουν πρόεδρο μιας τράπεζας, μιας ιδιωτικής κλινικής, ακαδημαϊκίνα, δικαστίνα κλπ κλπ, έναν απλό τρόπο σκέψης για να βγάζει ένα χ συμπέρασμα μέσα από ψ δεδομένα. Πιάνεις κουβεντούλα. Λες, λες , λες, λες.. Και στο τέλος σου λέει,
" Κύριε, εσείς τι αυτοκίνητο έχετε; Ο γκόμενός μου έχει μερσεντέ". (και αυτό πραγματικό).
 Ή "έλα καλέ κύριε, τι με νοιάζουν εμένα αυτά, εγώ θέλω να γίνω μοντέλο" (ΚΑΙ αυτό πραγματικό - Γεια σου Βικάρα με τα μοντέλα σου).
Ή "άσε με ρε μαλάκα, αφού θέλω να γίνω νταλικέρης" -αυτό το χουν πει σε μένα. (Το "μαλάκα" το μετάνοιωσε καθότι έφαγε τασάκι με αποτσίγαρα στο κεφάλι - ήταν συγγενής, είχα το θάρρος)
Ναι αλλά όοοολοι αυτοί, άμα μπορούν να μπουν χύμα στο πανεπιστήμιο, μαλάκες είναι; θα πάνε. Σου λέει "ένα χαρτί να το χω και ας το χω για να ξύνω το πένθος από το νύχι μου".
Και επειδή ως πολίτες είμαστε απάλευτοι, μονίμως άδικοι, γκρινιάρηδες, ανεύθυνοι και παρτάκηδες, θέλουμε και να μπαίνουμε χωρίς καμιά προσπάθεια στα πανεπιστήμια, θέλουμε να βγαίνουμε επίσης χωρίς καμιά προσπάθεια, να βρίσκουμε δουλειά χωρίς καμιά προσπάθεια και να καλοπληρωνόμαστε χωρίς καμιά προσπάθεια επίσης. Για όλα αυτά γκρινιάζουμε όλοι ταυτόχρονα και τα κακολογούμε (όταν τα κάνει ο δίπλας) και όταν πάμε κανα εξωτερικό και δούμε πως λειτουργούν εκεί τα ιμπεριαλιστικά, σκοταδιστικά,καπιταλιστικά, και του διαβόλου πανεπιστήμια, αρχίζουμε τις φιοριτούρες και τους αμετροεπείς επαίνους για το πόσο μπροστά είναι στην Εσπερία τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, πόσο καθαρά είναι, χωρίς κομματοσκυλοαφίσες, χωρίς στέκια, χωρίς τους ψευτοσυνδικαλισμούς των αφισοκολλητών φοιτητοπατέρων-μελλόντων βουλευτών-ιδρυτών ΜΚΟ-δημοσίων υπαλλήλων-επαγγελματιών ακριβοπληρωμένων σφουγγοκωλάριων και ανοίγουμε ΝΑΑΑΑΑΑΑΑ κάτι στόματα οι βλάχοι.Ασε τι λέμε για τα εργαστήριά τους, για τους καθηγητές τους και γενικά όλη τη διάθεση που σου βγάζουσι αυτά τα πανεπιστήμια. Για τους αυστηρούς κανόνες τους "άμα κοπείς 3 φορές, λος πούλος αμίγκο άντε γίνε κάτι άλλο γιατί για φυσικός δεν κάνεις, γίνε ράφτης που πιάνουν και τα χέρια σου" και λέμε "έεετσι ρε συ, έτσι, όχι αιωνιοφοιτηταριό και τέτοια". Αυτομάτως δε όταν φεύγουμε από την παρέα στην οποία εξηγούμε τα θαύματα των ξένων πανεπιστημίων και της ξένης νοοτροπίας, πάμε να κολλήσουμε καμιά επαναστατική αφισούλα, να αντιγράψουμε σε όλα τα μαθήματα (απειλώντας παράλληλα με βία ή και βιαιοπραγώντας στους επιτηρητές που σου κάνουν παρατήρηση ή ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ σου παίρνουν την κόλλα-περσινό περιστατικό στη Νομική Αθηνών),να γράψουμε καμιά εξυπνακίστικη παπαριά σε καναν καθαρό τοίχο (του στυλ "Πάρτε πτυχία μαλάκες θύματα" - δεν κάνω σχόλιο για κάτι τέτοιους που γράφουν τέτοια γιατί θα γίνω κοινωνικά κάκιστος και το αποφεύγω σήμερα-) και τα λοιπά.
Πρέπει με κάποιο τρόπο να κόβεται η φύρα στα πανεπιστήμια. Αλλιώς να σας χέσω το επίπεδο σπουδών που θέλετε να αυξήσετε τρομάρα σας. Ναι αυτή είναι απο-κάτω-προς-τα-πάνω προσέγγιση, υπάρχει και η από-πάνω-προς-τα-κάτω (ξεκινάμε το ξεκαθάρισμα από τους καθηγηταραίους). Αλλά πρέπει να γίνει. Τι να κάνουμε; Δε γίνεται και να μπαίνεις πανεπιστήμιο εύκολα και να παίρνεις το πτυχίο εύκολα.. Αυτό δεν είναι αναβάθμιση της παιδείας, είναι πιο ηλίθιο και από το να κυκλοφορήσεις στην αγορά αδιάβροχα σακουλάκια για τσάϊ και να περιμένεις να πουλήσουν.
Εγώ θα προτιμούσα δράση και στις δύο άκρες. Να μπαίνεις μεν λίγο ευκολότερα από όσο μπαίναμε εμείς τότε με τις δέσμες, να έχεις ένα 10αρι ως βάση, μην ξεφτιλιστούμε κιόλας, και μετά στο πανεπιστήμιο για βάλε αξιολόγηση και για καθηγητές, αλλά ΚΑΙ αυστηρότερα κριτήρια για τους φοιτητές. Τι έκανες αγόρι μου; είσαι τρίτο έτος και έχεις περάσει 2 μαθήματα; Σόρρυ λάθος. Και άντε γεια. Φυσικά αν ίσχυε αυτό το σύστημα όταν ήμουν εγώ προπτυχιακός, θα είχα πάρει κλώτσο στο τρίτο εξάμηνο, όχι στο τρίτο έτος. Αλλά επίσης αν ίσχυε, θα είχα ζοριστεί περισσότερο και θα είχα μάθει περισσότερα πράγματα σε ορισμένα μαθήματα που βαριόμουν ασύστολα να διαβάσω και τα άφηνα για του χρόνου. Τέλος πάντων. Με σπασμωδικά μέτρα εντυπωσιασμού δε βελτιώνεται η παιδεία.
Και πρέπει επιτέλους εμείς όλοι οι ελληνάρες να καταλάβουμε ότι για ορισμένα πράγματα πρέπει να πολεμάς και να ιδρώνεις, όχι να στα παρέχουν έτσι επειδή είσαι ομορφόπαιδο και "τα αξίζεις". Όχι ρε (και σε μένα τα λέω αυτά)δεν "αξίζεις" τίποτα χωρίς να παλέψεις για αυτό.. Και όταν λέω "να παλέψεις" δεν εννοώ πολιτικοσυνδικαλιστικά. Μας έχει φάει η πολιτική δράση και οι παντός χρώματος ιδεοληψίες και από ουσία τίποτα. Θέλει ο Τανάσης καλύτερο πανεπιστήμιο, καλύτερη ποιότητα εκπαίδευσης, καλύτερο σύστημα, καλύτερες ευκαιρίες, αλλά δεν πατάει ποτέ, σε όλα τα μαθήματα είναι τίγκα στο σκονάκι και ενίοτε σπάει και καμιά πόρτα να αρπάξει κανα σκληρό με τίποτα  backup που κάποιος κακομοίρης θα κλαίει με μαύρο δάκρυ αύριο. Και να με συγχωρεί ο Τανάσης, αλλά ως μέλος αυτής της κοινότητας πρέπει να την καλυτερεύει όχι μόνο με την πολιτική του υπόσταση αλλά και με την επιστημονική του. Όπερ σημαίνει αγαπητέ Τανάση, πως επιλογή σου ήταν να γίνεις υποψήφιος επιστήμονας και έχεις και κάποιες υποχρεώσεις πως να το κάνουμε. Πως λες π.χ για τους αστυνομικούς που δολοφονήθηκαν ότι "επιλογή τους ήταν να γίνουν αστυνομικοί, ήξεραν ότι μπορεί να φάνε καμιά σφαίρα" έτσι και συ ρε καρμπόγυφτα ρε παλιοκαννίβαλε ρε παλιομουρχούτη Τανάση ήξερες ότι μπορεί και να χρειαστεί να περάσεις κανά μάθημα διαβάζοντας. Αλλιώς τα ξεφτιλίζεις όλα. Και έχω βαρεθεί να τους βλέπω όλους να τα ξεφτιλίζουν όλα.Και  δεξιούς και αριστερούς και  κεντρώους και  αντιεξουσιαστές και και και και. Μια ζωή στην υπερβολή είμαστε. Ευτυχώς μαγιά  υπάρχει όμως. Υπάρχουν και άνθρωποι που δουλεύουν πραγματικά, ΑΞΙΖΟΥΝ πραγματικά, είναι ιδεολόγοι στη δουλειά τους -πρόσεχε, στη δουλειά τους, στο αντικείμενό τους, όχι σε πολιτικό επίπεδο- και φυσικά τους έχουμε κλασμένους ως επί το πλείστον.
Σόρρυ τώρα γιατί πρέπει να πάω για αφισοκόλληση.

Υ.Γ : Ξέχασα να πω και για το πολύ σύνηθες φαινόμενο του Τανάση που πρίν πάρει πτυχίο βρίζει το κωλοπανεπιστήμιό του, τους κωλοκαθηγητές του, τα πρόβατα συμφοιτητές του, τον ηλίθιο περίγυρό του, την κακή ποιότητα της εκπαίδευσής του, αλλά όταν το πάρει το πτυχίο σου λέει "Τσσ, φιλαράκι σε παρακαλώ, δεν είμαι όποιος και όποιος, έχω πάρει πτυχίο από το ΧΧΧΧΧΧ. Έχει το καλύτερο τμήμα ΧΧΧ στην Ελλάδα. Σε παρακαλώ τώρα.."

24 comments:

  1. (Μπαρδόν, σουβλατζίδικο δεν έχουτε?? Ωμάιγκοντ...).
    Ξέχασες να πεις ότι πιθανολογείται να την καταργήσει για σχολές ειδικά χαμηλής ζήτησης, γιατί, ΠΟΙΟΣ θα πάει πλέον στην Άνω και Κάτω Τζουτζουλία που φτιάξανε κάτι σχολές virtual, και ΠΩΣ θα ζήσουνε οι καφετέριες, τα μπαρ και αυτοί με τα ενοικιαζόμενα? Ε? Πώς?

    Α, και για το βάρος, ο Zaphodομαθητής, είναι μακράν πίσω από το δικό μας ταλέντο (την τότε σημαιοφόρο του άλλου μου σχολείου, δεν θέλω να σχολιάσω καν τους επίλοιπους), που ζωγράφιζε το βάρος προς τα πάνω, και δεν θέλω αηδίες, το παίδι είναι έτη μπροστά και λειτουργεί με συσκευή αντιβαρύτητας...
    Εγώ, όπως πιθανόν καταλαβαίνεις, υποστηρίζω ότι πρέπει βασικά, α) να απαγορεύουμε σε τέτοια BQ να οδηγούνε και β) να τους μάθουμε να χρησιμοποιούνε προφυλακτικά...

    Φαντάσου τί τραβάμε κι εμείς που είμαστε στην υπηρεσία του σχετικού φιλτραρίσματος, μπας και γλυτώσετε οι παραπέρα τίποτα εγκεφαλικά...

    ReplyDelete
  2. χαχαχα!! Αφου κοντεψα να παθω ανακοπη απο τα γελια ας επανελθω. Λοιπον εγω την εχω βρει την λυση φιλε μου. Με το που παιρνω το διδακτορικο την κανω για Αγιον Ορος να γινω ευσεβης καλογερος. Μια χαρα φιλε! Ουτε επιστημες, ουτε papers με τους κοπροτσογλαναρεους επιστημονες που ζουν στο σκοταδι, ουτε τιποτα. Δουλεια και αγιος ο θεος φιλε! :) Σιγουρη δουλεια.
    Με τους κοπριτες τους φοιτητες της Ελλαδας δεν εχω ανησυχιες, γιατι ξερω τι συμβαινει και επισης τα περιεγραψες πολυ καλα. Δεν εχω να προσθεσω κατι.
    Επισης ας πει καποιος στα ηλιθια ζωα τους καθηγηταδες να μην μπερδευουν το βαρος με την μαζα (κατι ηλιθιοτητες οπως μοριακο βαρος αντι για μοριακη μαζα) και ας ξεστραβωθουν λιγο να διαβασουν τι συμβαινει στην επιστημη του σημερα γτ εχουν μεινει στην επιστημη οπως αυτη υπηρχε πριν ανακαλυφθει το ηλεκτρονιο (αυτο ισχυει και για καθηγηταδες στα πανεπιστημια-κωλοχανεια).
    Επισης νομιζω οτι σχολες οπως της ανθοδετικης και κατεργασιας επιπλου ειναι σημαντικα για την επιστημονικη αναπτυξη της χωρας (μετα μπορουν να πουλουν λουλουδια στους δρομους ανθρωποι με πτυχια, και οχι τα γυφτακια. Σοβαρα πραγματα οχι μαλακιες).
    Ειχα να πω και αλλα αλλα βαριεμαι και πληττω...
    Κλεινω την συνδεση λοιπον, και θα τα ξαναπουμε σε καποιο παραλληλο συμπαν, μπορει δε και στο Αγιον Ορος! :)

    ReplyDelete
  3. τι να πω,τα είπατε όλα!Αλλά αυτή η αντίληψη ότι είναι φασιστικό να μη μπορεί να μπει σε σχολή κάποιος που δε μπορεί να γράψει 10 σ'αυτό το φιάσκο που λέγεται Πανελλήνιες εξετάσεις στα θέματα των οποίων το επίπεδο πέφτει κατακόρυφα κάθε χρόνο,εδώ μου κάθεται.Και έχω και μια ακόμα απορία:άντε και μπήκαν,πως θα βγουν?Kαι μια παράκληση:αφαίρεσε την λεκτική επαλήθευση γιατί μου κάθεται πάνω από το προηγούμενο που έλεγα και κοντεύω να σκάσω.

    ReplyDelete
  4. Εύγε σας! Έπος!

    ReplyDelete
  5. Υ.Γ : Ξέχασα να πω και για το πολύ σύνηθες φαινόμενο του Τανάση που πρίν πάρει πτυχίο βρίζει το κωλοπανεπιστήμιό του, τους κωλοκαθηγητές του, τα πρόβατα συμφοιτητές του, τον ηλίθιο περίγυρό του, την κακή ποιότητα της εκπαίδευσής του, αλλά όταν το πάρει το πτυχίο σου λέει "Τσσ, φιλαράκι σε παρακαλώ, δεν είμαι όποιος και όποιος, έχω πάρει πτυχίο από το ΧΧΧΧΧΧ. Έχει το καλύτερο τμήμα ΧΧΧ στην Ελλάδα. Σε παρακαλώ τώρα.."

    ...................

    Δηλαδή καταδέχτηκε και σου μίλησε και εσύ έχεις παράπονα?
    !!

    Τι λες, ρε Εσταριάν!!

    Μεγάλες απαιτήσεις, έχεις..:)

    Άργότερα, δεν θα σου μιλάνε, καν!

    Ελλαδιστάν, απολίτιστοι, καρακιτσαριό, κουτοπονηριά, υποκρισία, βολεματάκι και..+ σουβλόγησον +

    ReplyDelete
  6. Δημόσιο και ρουμλετατζήδες... Αυτό είναι το Ελλάντα. Και δεν νομίζω ότι χρειάζεται κανείς πτυχία για να καταφέρει αυτούς τους εθνικούς στόχοι.

    ReplyDelete
  7. Μεγιστον το θεμα και πολυ καλή η προσεγγισις....

    Τα περιστατικα του βιου μου που παραθετει ο εσταριαν ειναι απο απολυτως εως μερικως αληθη (το νοημα παντως το θυμαται ακριβως, στις λεξουλες θα κολλησουμε;) και ανηκουν στην πλουσια γκαμα της μικρης σχετικα εμπειριας μου. Παει αυτο.

    Αν μου επιτρεπεται θα ρίξω την αποψάρα μου υπό μορφή σεντονιου:

    * Η βαση του 10 όπως διαμορφώθηκε τα τελευταια χρονια ανεβασε το επιπεδο των εισακτεων;
    Απαντηση: οχι, ουτε στο ελάχιστο. Ακομα και τώρα όσα μπαίνουν είναι στο 80% άσχετοι και οι "βασεις" που εχουν σαθρες

    * Ειναι "εξυπνο" που η βαση θα καταργηθει για να μην αδειασουν μερικες σχολες στας επαρχιας;
    Οχι, δεν ειναι. Μια σχολή είτε στέκεται είτε όχι. Αν ο μονος λόγος υπαρξης μιας σχολής είναι η είσοδος κάποιου "κατιμα" σημαίνει πως η σχολή αυτή είτε είναι άνευ αντικειμένου, είτε πως δεν έχει ζήτηση (αρα οι φοιτητες της μοιραια θα ψάχνουν ευκαιρια να φύγουν), είτε πως δεν έχουν γίνει γνωστές οι ευκαιριες ή/και το αντικειμενο της, κάτι που λογικά ισχύει στην αρκετά συντηρητική Ελλάδα.

    * Ερώτηση: Γιατί τα βόδια μας όμως όταν πηγαίνουν Αγγλία πχ (με το αζημίωτο πάντα) παίρνουν το πτυχίο τους και μας το παίζουν και επιστήμονες μετά; Μήπως γενικά το Ελληνικό Πανεπιστήμιο έχει χάσει επεισόδια; Γιατί εμείς δεν έχουμε αλλοδαπούς (όχι τεκνα μεταναστων, εισαγωμενους, μαζί με το "εισαγώμενο" συναλλαγμα τους) φοιτητές; Καλύτερη είναι μια βοϊδοσχολή στο Μπρίστολ πχ;


    Μερικές απαντήσεις υπο του ζαφωδ:
    * Υπάρχει χοντρό πρόβλημα με το πως και τι διδασκονται τα παιδιά στο δημοτικό γυμνάσιο. Όταν παραλαμβάνω λυκειοπαίδες πρακτικά αναλφάβητους η ζημιά έχει ήδη γίνει. Ασχετως βασης, εξετάσεων και αλλων χαζών το παιδί θα βγει στουρνάρι - οτι βαθμο και να πάρει σε οποιοδηποτε σύστημα εισαγωγής

    * Η μανία που υπάρχει εν Ελλάδι "να σπουδάσει το πιδι μ'" έχει καταντήσει αηδία. Τόσα λεφτά για φροντιστήρια, για σπουδές, για σπιτια, για οτιδήποτε με απώτερο στόχο να βγει κάποιος που θα παρατήσει την σχολή αργότερα ή θα πάρει το πτυχίο με το ζόρι.

    * Μερικά ΕΛ πανεπιστήμια (είχα και γω την τύχη να περάσω σε ενα εξ αυτών) την έχουν "δει" πολύ σε σχέση με το επίπεδό τους. Δεν γίνεται να διδάσκεται/εξετάζεται περισσότερη/δυσκολοτερη ύλη από το ΜΙΤ (πχ) και να νομίζετε πως πάτε καλά. Δεν γίνεται εις τας Ευρώπας σε 3 έτη να παίρνει κάποιος πτυχίο και εδώ να χρειάζονται 4


    * Κάπου το έχουμε χάσει το τρένο σε σχέση με το πως "πρεπει" να φερόμαστε στα παιδιά. Δεν γίνεται δικέ μου ο άλλος να μην έχει διαβασει ποτέ του, να μην ξέρει ελληνικά, να μην ξέρει που πάνε τα 4 και να έχει την απαίτηση να "αμοίβεται" όσο και αυτός που έμαθε και 5 πράγματα.



    Από την άλλη καλό είναι να μην ξεχνάμε σε ποια χώρα ζούμε. Όταν ήμουν στην Α γυμνασίου, η τάξη μου είχε 90+ μαθητές. Στην Β' Γυμνασίου ήμασταν 60 και βγάλε. Οι υπολοιποι το είχαν παρατήσει (ποσοστό 35%). Τώρα αυτό έχει πέσει στο 10% και λιγότερο (μέσω πρακτικά της α-δυνατοτητας να μείνει κάποιος). Αυτό συνιστά πρόοδο. Αφου λοιπον καταφέραμε να κρατήσουμε τα παιδιά σχολείο, που ξέρεις μπορεί (σε βάθος χρόνου) να τα καταφέρουμε να μάθουν και κάτι

    ReplyDelete
  8. Πιστεύω πως ο μικρός αφήνει σαφείς πολιτικές αιχμές σχεδιάζοντας το βάρος μια δεξιά και μια αριστερά…
    Απλά εσείς οι καθηγητάδες δεν «φτάνετε» για να καταλάβετε το πνεύμα του!

    Ο δεύτερος μαθητής δε, άφηνε σαφείς αιχμές πως όταν είσαι επιστήμονας πρέπει να τα εξετάζεις όλα και όχι να στέκεσαι σε θέσφατα άλλων επιστημόνονε, οι οποίοι υποστηρίζουν σθεναρά αρχαίες θεωρίες όπως του Κοπέρνικου και του Γαλιλαίου! Ω μα πόσο μικροί είστε αλήθεια κύριοι διδάσκαλοι!

    (Εμένα οι φοιτήτριές μου πάνε Μύκονο για να διαβάσουν για την εξεταστική, μάλιστα, και μετά μου φέρνουν και φωτογραφίες, δεν είναι πεζές σαν τις δικές σας που ασχολούνται με αυτοκίνητα!)

    Την νταλίκα μην υποτιμάς, αυτή σου δίνει για να φας!!!

    Εγώ όμως θα συνεχίσω ν’ αναρωτιέμαι…
    Ρε μπας και ο αέρας δεν ασκεί άνωση και κάνω εγώ λάθος;;;

    ReplyDelete
  9. Έχω δουλειά και δε μπορώ να απαντήσω τώρα. ..

    Δέσποινα η λεκτική επαλήθευση και εμένα μου τη δίνει αλλά είχα γεμίσει κινέζους και την έβαλα..

    ReplyDelete
  10. Μπα; Μπαλαμουτιάζουμε καμιά φοιτητριούλα για να την περάσουμε στο μάθημα και το λέμε δουλειά;

    :ppp

    ReplyDelete
  11. Κι όμως κινείται! Στην πυρά άπιστε καθηγητή. Γέλασα πολύ με το post, αλλά μάλλον έπρεπε να κλαίω με τα χάλια μας.

    ReplyDelete
  12. Προφήτα Εσταριαν, σας περίμενα ολίγον τι πιο καυστικόν, τουλάχιστον.
    Εύγε!

    ReplyDelete
  13. "Προαπαιτούμενα -Σίτιση-Ακριβές Σπουδές! Αυτοί είναι οι φραγμοί μέσα στις σχολές!"(Σε πανώ στις γενικές έδρες Πολυτεχνειούπολης Ζωγράφου)

    "ΌXI στους μπάτσους και τα πυρηνικά, ΝΑΙ στα φρούτα και τα λαχανικά" (Αυτό σε χρώμα ροζ έξω από το κτήριο υπολογιστών στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου).

    Αναρωτιέμαι, τώρα που ο αριστεροβαρής μαθητής του Ζαφώνιδος θα μπει σε κάποιο ΑΕΙοΤΕΙτέτοιο, πόσο θα έχει πέσει το επίπεδο των συνθημάτων;

    Έπος ξυνγράψατε αγαπητέ.

    ReplyDelete
  14. Ελεύθερη πρόσβαση σε όλα τα πανεπιστήμια ΤΩΡΑ!
    Κι ύστερα να δω τους πανεπιστημιακούς να τραβάνε τα μαλλιά που δεν έχουν.

    Δεύτερον: Όλοι γνωρίζουμε πως η επιτυχία στη ζωή περνά μέσα από το καλό PR. Όπερ ξανά μανά , ελεύθερη πρόσβαση σε όλα τα πανεπιστήμια ΤΩΡΑ κι άσε τους να τριγυρίζουν από το ένα στο άλλο [αφού θα τους διώχνουν]. Έτσι θα κοινωνικοποιούνται τουλάχιστον.

    Τρίτον και σοβαρότερον
    Πολύ φοβάμαι πως κανένα σκοπό δεν έχει το Όσιο ΠΑΣΟΚ να καταργήσει την βάση του 10 αλλά "μας" χρειάζεται ως άλλοθι έναντι των γονε-υ-πετών ψηφοφόρων.

    Thank u very much

    [Υστερόγραφο
    Ένας φίλος είναι Κοινωνιολόγος, Οικονομολόγος και Παιδαγωγός. Τώρα εργάζεται σε κτηματομεσιτική εταιρεία για τρεις κι εξήντα. Όταν μου μιλά για πελάτες μου λέει:
    Άκου κορίτσι να μαθαίνεις. Όταν ο πελάτης που θα σου δώσει φαί σου λέει "πετάει ο γάιδαρος" απαντάς "πετάει" κι αν σου πει "και πώς ρε φίλε θα πετάξει ο γάιδαρος" του απαντάς "θα του κολλήσουμε με συραπτικό φτερά και θα πετάξει"]


    Όπου θέλει η νεολαία πάει ρε το Βάρος

    [...υπογραφή-μια πονεμένη εκπαιδευτικός]

    ReplyDelete
  15. Anonymous6:35 PM

    Γάμα τα!

    ReplyDelete
  16. Aχχχχχχχ

    Θυμάμαι κάτι τσογλαναραίους προπτυχιακούς τώρα της γενιάς του 90 και δεν μπορώ να συνεχίσω γιατί δεν είμαι ούτε αντικειμενικός και είμαι by default σκατόψυχος.

    ΥΓ
    Φίλη βιολόγαινα ιδιαιτερατζού είχε κλασική περίπτωση ζώου μαθήτριας, που δεν διάβαζε και διέθετε υπό του μέσου νοημοσύνη και λογική.Όταν της έκανε παρατήρηση για τα χάλια της την επόμενη μέρα έσκασε τσατισμένη η μάνα να κάνει υποδείξεις καθώς στο μυαλό της η κορούλα της είχε ήδη πάρει το Νόμπελ Ιατρικής, απλά..."Ε είναι πανέξυπνο το παιδί απλά δε διαβάζει"...Ουστ...Αργότερα έμαθα ότι το μπουμπούκι θα πάει Ιταλία να "σπουδάσει" Φαρμακευτική!

    Κλασικά πράματα...Πτυχία για χομπίστες.

    ReplyDelete
  17. Eυτυχώς βρίσκομαι στο 3ο Ράϊχ, όπου σκατόψυχοι σαν και μένα προμοτάρονται από τον Φύρερ του εργαστηρίου, ώστε να κομματιάζουν φοιτητές, που σκάνε μύτη άσχετοι, με αποψάρα, τεράστιο στόμα, έτοιμοι να το παίξουν ιστορία (ω ναι τέτοιοι φοιτητές υπάρχουν παντού αλλά το σύστημα στη Γερμανία τους φτύνει πριν πάρουν πτυχίο και επιβραβευθούν για τον κωλοχαρακτήρα τους).

    ReplyDelete
  18. Ο σωστός υπουργός Παιδείας και γενικά ο σωστός πολιτικός σκέφτεται ως εξής: τί θέλει ο μέσος ψηφοφόρος-πελάτης (και ως γνωστόν ο μέσος ψηφοφόρος δεν είναι το εξυπνότερο είδους ζώο που κυκλοφορεί στο ζωικό βασίλειο)? Θέλει το παιδί να σπουδάσει. Δεν έχει σημασία τι, πού, πώς. Πρέπει να σπουδάσει. Τέλος. Άρα ο σωστός πολιτικός βοηθάει το παιδί να σπουδάσει. Τρελός είναι να μειώσει τις θέσεις εισαγωγής σε κλάδους που δεν πάει άλλο? Όχι ότι θα έχει και κανένα αποτέλεσμα, αφού ο έξυπνος ο υποψήφιος φοιτητής θα πάει και στη Ζιμπάμπουε για να σπουδάσει αυτό που θέλει. Δε μπορεί το κάθε σύστημα να στερεί τη δυνατότητα από τον κανακάρη μας να γίνει αυτό που πάντα ήθελε να γίνει. Αυτό θα συνεχίζεται για κάμποσα χρόνια ακόμα. Μέχρι η γενιά των πτυχιούχων-ανέργων κάνει παιδιά και ίσως επειδή η ίδια έπαθε (και ίσως έμαθε), να μη θεωρεί μονόδρομο το πτυχίο. Όνειρα θερινής νυκτός.

    ReplyDelete
  19. Δεν έχω να πω κάτι...σε μια κοινωνία που τα πάντα έχουμε μάθει να προσφέρονται άπλετα, χωρίς κόπο και καμία προσπάθεια γιατί το κάθε κακομαθημένο πιτσιρίκι να κουραστεί να μάθει την γ κλίση των ουσιαστικών ή τους νόμους της βαρύτητας; Λυπάμαι και φοβάμαι για το τι θα ακολουθήσει από δω και πέρα

    ReplyDelete
  20. Κατά βάση συμφωνώ και, λόγω ιδιότητας, μπορώ να πω κι άλλα για την τραγική κατάσταση που επικρατεί στο εκπαιδευτικό σύστημα σε όλες του τις βαθμίδες. Από κει και πέρα, η "βάση του 10", έτσι όπως καθιερώθηκε και εφαρμόστηκε, μόνο καλό δεν έκανε. Για το τεχνικό μέρος, δες το blog του Πανάρετου, διά τας απαραίτητας λεπτομέρειας. Από κει και πέρα -για να καταλάβεις τι λαλακία έγινε με αυτό το μέτρο- μόλις οι υπουργάρες δέχθηκαν τα πρώτα μπινελίκια από τους δημαρχονομάρχες ότι οι "σχολές" στις "πόλεις" τους έχουν μείνει χωρίς άθρωπο, έδωσαν σύρμα και τα θέματα στις πανελλαδικές έγιναν επιπέδου θερμοκρασίας δωματίου και γεμίσαμε "αριστούχους". Κατά τα λοιπά, χίλια δίκια έχεις, αλλά πού να τα βρεις...

    ReplyDelete
  21. είμαστε απαίδευτοι ελληνάρες.&-

    ReplyDelete
  22. Ψιτ! Να υποθέσω πως επενδύεις την άδειά σου σε ταξιδάκι? Ή πως σε έπιασε ο χειμώνας & είσαι ανάσκελα με θερμόμετρο στο στόμα, ζεστές εντριβούλες & μια ξανθομελαχρινοκοκκινομάλα νοσοκόμα να σε φροντίζει???
    Τον Η1Ν1 δεν παίζει να τον ταλαιπωρείς γιατί εσύ φαίνεσαι να προτιμάς τις γυναίκες!

    ReplyDelete
  23. Αηδιαστικά εκπληκτικόν κείμενον (για να ξέρεις από που προέρχεται η μια αηδία κάτω.. :) ).

    Βασικά, αν ο Έλλην δεν βγάλει από το μυαλό τη μαλακία του πανεπιστημίου δεν θα δούμε προκοπή. Πρέπει κάποτε να συνειδητοποιήσουμε ότι χρειαζόμαστε και γυψαδόρους και υδραυλικούς και φουρνάρηδες κλπ. Πέραν αυτού όμως, έχω μια διαφωνία: έλεγχο οι καθηγητές θέλουν και προ πανεπιστημίου: από το δημοτικό κιόλας. Θυμάμαι -κι αυτό το ξέρω εκ των έσω- πριν πολλά χρόνια που είχε τεθεί το θέμα να μπουν αρχαία από το δημοτικό και είχε γίνει το έλα να δεις, λες και είχε ειπωθεί να τρώνε σκατά για πρωϊνό τα παιδιά: ο λόγος των αντιδράσεων ήταν ότι οι περισσότεροι φιλόλογοι κυριολεκτικώς δεν ξέρουν αρχαία (όπου βέβαια αν τους το θίξεις θα διαπιστώσεις, πιθανώς αιμόφυρτος κιόλας ότι καλύτερα να τους είχες βρίσει στενό συγγενικό τους πρόσωπο, που λέει ο λόγος). Σε αυτό παίζει ρόλο και η ενσυνείδητη απόφαση πολλών (καθηγητών) που ωθούν τα παιδιά στα ιδιαίτερα (ιδίως προς τους ιδίους) για να τελειώσε επιτέλους η πολυκατοικία και η μεζονετούλα που χτίζουμε).

    Και φυσικά πριν απ'όλα πρέπει επιτέλους να υπάρξει ένας σοβαρός επαγγελματικός προσανατολισμός, προκειμένου να γίνει σχετικά κατανοητό ότι κλάδοι με ανεργία άνω του 70% (πχ μαθηματικοί) δεν χρειάζονται νέο αίμα, όσο κι αν το έχουμε στο αίμα μας το αντικείμενο, εκτός αν έχουμε έτοιμη οικογενειακή επιχείρηση φυσικά. Ο υπερεπαγγελματισμός δεν ωφέλησε ποτέ κανέναν άλλωστε.

    ReplyDelete