Wednesday, July 05, 2006

Ποιο άσυλο μωρέ;

Έχω μπουχτίσει πλέον με αυτό το άσυλο. Έχω πικραθεί και έχω σιχαθεί. Πόρνη το κάναμε το άσυλο και ασελγεί πάνω του ο κάθε πικραμένος ψευτοαγωνιστής ή τραμπούκος με περίβλημα ιδεολογίας. Πρίν μπώ στο πανεπιστήμιο, είχα καταλάβει πως άσυλο σημαίνει ότι μέσα στους χώρους του μπορείς να πείς ό,τι θες. Να γράψεις ό,τι επαναστατικό δοκίμιο, paper κλπ και να κάνεις ό,τι έρευνα θες χωρίς να μπορεί κανείς να στο απαγορεύσει, να σε λογοκρίνει, να σε ελέγξει. Ότι μπορούσες να διακινίσεις κάθε είδους ιδέα ελεύθερα, είτε είσαι ναζί είτε είσαι ακροαριστερός, είτε αναρχικός, είτε σατανιστής, είτε παιδεραστής είτε ό,τι να ναι. Και όποιος σε ακούσει. Και όποιος σε δεχτεί.

Πέρασα όμως και είδα ότι τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά. Στο Αριστοτέλειο τουλάχιστον. Ίσως γιατί είναι από τα μοναδικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα που βρίσκονται στο κέντρο της πόλης οπότε χωροταξικά και μόνο, βολεύει περισσότερο.

Είδα λοιπόν μια διαστροφή της έννοιας του πανεπιστημιακού ασύλου, και μπέρδεμά της με την ολική ασυλία. Κοινώς, νομίζανε οι ερίφηδες και ακόμα νομίζουν πως πανεπιστημιακό άσυλο σημαίνει «όποιος γουστάρει μπαίνει και κάνει ό,τι γουστάρει». Συγγνώμη αλλά εδώ έχουμε διάσταση απόψεων. Δε θεωρούσα ποτέ –και φαντάζομαι είναι και φασιστικό αυτό- ότι μέσα στο πανεπιστήμιο πρέπει να έχει ασυλία η διακίνηση ναρκωτικών. Και όταν λέω ναρκωτικών εννοώ ναρκωτικών. Όχι απλών αρωματικών φυτών.. Επίσης δε θεωρούσα ποτέ ότι άσυλο σημαίνει καίω-σπάω-καταστρέφω ελεύθερα. Γιατί να έχουν άσυλο κάτι τύποι που μπαίνανε και σπάγανε γραφεία καθηγητών ας πούμε; Τι σχέση έχει αυτό με την παραγωγή γνώσης ; Γιατί να έχουν άσυλο αυτοί που κάψανε το αυτοκίνητο καθηγήτριας του μαθηματικού, γύρω στο 98 -αν θυμάμαι καλά-;

Οι ψευτοεπαναστάτες και καλά δημοκράτες αλλά στην πραγματικότητα καραφασίστες του κερατά, σκάσαν μύτη και απειλούσαν τον πρύτανη, όταν είχε γίνει φόνος καθαρίστριας στη φιλοσοφική και αυτοί δεν θέλανε επ ουδενί να μπεί μέσα αστυνομία. Και ποιός θα πάρει το πτώμα ρε αλάνια; Εσείς; Ή το Κόμμα; Χαμός έγινε τότε για την «κατάλυση του ασύλου» , για τη «χούντα του ΠΑΣΟΚ» κλπ. Ρε αφήστε λίγο τις οδηγίες που σας στέλνουν από τα γραφεία και σκεφτείτε λίγο καθαρά. Άμα γίνει έγκλημα να αφήσουμε το πτώμα μέσα; Άμα ο δολοφόνος αράξει σε ένα από τα «στέκια» σας, (Βιολογικό, Θεολογική και Πολυτεχνείο αν θυμάμαι καλά), να μεινει ατιμώρητος και να του πηγαίνουμε και σάντουιτς και τσιγάρα επειδή είναι ήρωας και αντιστάθηκε στο σαπρό κατεστημένο;

Ή κάποιοι κύριοι ήταν κοινωνοί της δημοκρατίας όταν μπαίναν στη σύγκλητο και απειλούσαν ότι άμα δεν παρθεί η σωστή απόφαση, δεν θα βγεί κανείς απο κει μέσα;

(Πράγμα που διάβασα συνέβη και τώρα, νομίζω στο οικονομικό πανεπιστήμιο)

Στις διαδικασίες της ΦΕΑΠΘ τι δουλειά είχαν τα πούλμαν με τους οικοδόμους με τα καδρόνια μέσα στο πανεπιστήμιο; Πλάκα κάνω; Είμαι υπερβολικός; Καλά ό,τι νομίζετε.. Ένα τσούρμο τραμπούκοι με καδρόνια γιατί να έχουν άσυλο στο πανεπιστήμιο με το οποίο δεν έχουν καμία σχέση; Τι ιδέες ακριβώς παράγουν και διακινούν , για να τους προσφέρουμε άσυλο;

Εγώ πάντως με το μικρό μου το μυαλό θεωρούσα πάντα πλεονασμό την έννοια του ασύλου σε δημοκρατικό καθεστώς. Και σε δικτατορικό καθεστώς εντελώς γελοία, γιατί σε τέτοια περίπτωση σιγά μη σεβαστεί κανείς το άσυλο.

Ας μου λύσει κάποιος μερικές απορίες :

Γιατί να έχει ασυλία αυτός που μπαίνει μέσα στην εκάστοτε σχολή με μοναδικό σκοπό να κάψει να σπάσει και να καταστρέψει;

Γιατί να έχει ασυλία ο κρετίνος που έσπασε το λουκέτο του κυλικείου μας και έκλεψε σχεδόν όλα τα τσιγάρα; Βέβαια δε λέω αυτό ήταν μεγάλο πλήγμα στο κατεστημένο και στον μεγαλοκαρχαρία κυρ-Νίκο που είχε το κυλικείο (μονόχειρας 75αρης ανάπηρος πολέμου)

Γιατί αυτοί οι υπέρμαχοι του ασύλου και της δημοκρατίας δεν το προστάτευαν ΠΟΤΕ τους, από αυτούς τους φίλους τους που παρεκτρεπόντουσαν; (αν μπορούμε να το πούμε έτσι) ;

Γιατί να έχει ασυλία μέσα στο πανεπιστήμιο αυτός που ήρθε να μας πουλήσει χάπια, το Μάιο του 97, έξω ακριβώς απο τη φιλοσοφική στο ΑΠΘ;

Γιατί να έχει ασυλία κάποιος άσχετος με το πανεπιστήμιο που μπαίνει μέσα, κάνει «κατάληψη» με το έτσι θέλω σε χώρο του πανεπιστημίου και τον βαφτίζει δικό του;

Γιατί να έχει ασυλία ο τύπος με το καδρόνι (α ναι ξέχασα, έχει και μια σημαιούλα στο μέγεθος γραμματόσημου πάνω) που μπαίνει μέσα για να δείρει κόσμο;

Γιατί να έχει ασυλια ο δημοκράτης που μπαίνει και λέει «άμα δεν ψηφίσετε αυτά που λέμε εμείς, δε βγαίνετε απο δω μέσα» ;

ΕΓΩ από αυτούς, που θα βρώ άσυλο;

Ποιό άσυλο μωρέ με δουλεύετε;

( Είχε πεί φίλος μια καλή αττάκα για να φύγουν οι "αγωνιστές της δημοκρατίας" : Θα βάλουμε έξω από το στέκι μια αφίσα του Ολυμπιακού και θα πάρουμε τηλέφωνο το σύλλογο του ΠΑΟΚ στη Νεάπολη και θα πούμε "Κάτι μ... Αθηναίοι γαύροι κάναν ντου και πήραν για δικό τους ένα χώρο στο πανεπιστήμιο")

9 comments:

  1. Anonymous2:44 PM

    Τα λες πάρα πολύ ωραία. Το άσυλο πρέπει να είναι ιδεολογικό.

    ReplyDelete
  2. αυτο με τον σύλλογο Νεαπόλεως δεν είναι και άσχημη ιδέα...

    ReplyDelete
  3. «Πλάκα κάνω; Είμαι υπερβολικός;» Καθόλου υπερβολικός … Πες τα Χρυσόστομε !

    ReplyDelete
  4. Βρε εσύ την σωστή ιδέα έχεις για το άσυλο...

    Το άσυλο το έμαθε όμως;;;

    Χωρίς πλάκα πάντως το μεγάλο θέμα που πρέπει να λύσουμε πριν λύσουμε το πρόβλημα του ασύλου είναι το πώς θα προφυλάξεις την ανεξαρτησία των ιδεών, από μια αστυνομία που ανα πάσα στιγμή μπορεί να σου "φυτέψει" στοιχεία και να σε συλλάβει επειδή δεν αρέσουν σε κάποιους οι ιδέες σου.

    Αυτός είναι ο λόγος που το άσυλο μεταφράστηκε σαν άρνηση εισόδου στις αστυνομικές αρχές, ενώ στην ουσία δεν είναι τίποτε τέτοιο. Οπότε καταλήξαμε να έχουμε τον κάθε ουτιδανό να μην σέβεται καν την έννοια του ασύλου και να μπουκάρει με τα καδρόνια του μέσα....

    ReplyDelete
  5. Έχεις απόλυτο δίκιο.

    Επειδή έχει βιαστεί η έννοια του ασύλου, λοιπόν, ας το λήξουμε κι αυτό για να ξεμπερδεύουμε από τις παπαριές.

    ReplyDelete
  6. Κάτω η προπαγάνδα κατά του Ασύλου...
    Όταν γίνονται επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας,έξω από ΑΕΙ,και δε συλλαμβάνεται κανείς,όταν στους ίδιους τους κόλπους της Ακαδημαϊκής κοινότητας κυκλοφορούν ένα σωρό ασφαλίτες,όταν μαρτυρίες Ακαδημαϊκών μιλάνε για προβοκάτσια με κουκουλοφόρους που κατεβαίνουν από τις κλούβες της ΕΛ.ΑΣ.,όταν τα φερέφωνα της κυβέρνησης τραμπουκίζουν μέσα στα ΑΕΙ, τότε για ποια άρση του ασύλου μιλάμε??? Το άσυλο ευθύνεται για όλα αυτά?? Προφανώς και οι ταραξίες θα πρέπει να συλλαμβάνονται, αλλά μήπως κάποιοι αρέσκονται στο να τους αφήνουν να δρουν ανενόχλητοι? Όλα αυτά τα έχουμε αναλογιστεί όλοι? Κάτω λοιπόν η προπαγάνδα κατά του ασύλου.. Το άσυλο κατακτήθηκε με αγώνες και πρέπει να παραμείνει ζωντανό...

    ReplyDelete
  7. Φίλε, σε πείραξε η καταστροφή μερικών καταστημάτων, αλλά η καταστροφή της Ελλάδας, που σ' αυτήν 'έχουν επιδοθεί με τόσην επιτυχία οι βουλευτές με τα σκάνδαλα, τη διαφθορά, τις κλεψιές τους, δε σε πειράζει καθόλου; Μπράβο στη λογική σου.
    Ως για μένα, αντί σχολίου γράφω αυτά στους επίδοξους καταργητές του Ασύλου:
    ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΉΣΟΥΝ, ΛΈΝΕ, ΤΟ ΆΣΥΛΟ…

    Φέρτε πίσω τα λεφτά που ’χετε κλέψει,
    να σκοτώνετε στους δρόμους πάψτε ανθρώπους,
    κάντε τούβλα η Παιδεία να μη βγάζει,
    για Υγεία πάψτε να ’χετε μια Πόρνη,
    να καθόσαστε στους Τούρκους σταματήστε,
    πάψτε να ’χετε παρέα τη διαφθορά,
    πέστε αλήθεια μονον έστω μια φορά,
    σταματήστε το ασταμάτητο ρουσφέτι,
    προσιτά κάντε ΔΕΗ, ΟΤΕ, Εφορίες,
    να τσακώνεστε σαν τσούλες κάντε κράτει
    (τις βρωμιές σας έτσι θέλοντας να κρύψτε),
    δώστε πάλι στη Ζωή μας τις Αξίες,
    τα κλεμμένα Ιδανικά μας φέρτε πίσω,
    μ’ ένα λόγο Δικιοσύνης φκιάστε Κράτος
    και, αλήτες βουλευτές, τότε αν θέ ’τε,
    καταργείστε όλα τ’ Άσυλα του κόσμου-
    τότε ανάγκη δεν θα τα ‘χει πια κανένας.
    Μα ως τότε, αν μονάχα το τολμείστε,
    τα μαρτύρια του Ιώβ θα μαρτυρήστε!

    Γιώργης Χολιαστός

    ReplyDelete
  8. Φίλε Γιώργο, κατ αρχήν το ότι καταφέρομαι εναντίον της κατάχρησης του ασύλου δε σημαίνει ότι δε με νοιάζουν όλα τα υπόλοιπα. Δεύτερον, επέτρεψέ μου να αμφιβάλλω για την αποτελεσματικότητα της λογικής που λέει ότι καταφέρνεις κάτι εναντίον όλων αυτών που λες με το να μπαίνεις στο εργαστήριό μου, να καταστρέφεις τους υπολογιστές μου που περιέχουν μέσα τα στοιχεία της έρευνάς μου και βγαίνοντας να πετροβολείς το μικρομεσαίο αυτοκίνητό μου. (Δεν έχει συμβεί σε εμένα, αλλά σε φίλο στο ΑΠΘ).

    ReplyDelete
  9. Anonymous8:30 PM

    Οι υποτιθεμενοι "αγωνιστες", αυτοι που κυκλοφορουν με τα κρανη και τα καδρονια, αυτοι ειναι που θελουν να διατηρησουν το ασυλο. Δε νομιζω κανενας φοιτητης και κανενας ακαδημαικος να φοβαται μηπως δεν μπορει να διακινηση ελευθερα τις ιδεες του, πραγμα που ειναι η ουσια του ασυλου, ασυλο ιδεων και πνευματος και οχι ασυλο εγκληματιων. Οταν κατεβαζουν την Ελληνικη σημαια και ανεβαζουν την σημαια της αναρχειας ? Αυτοι ειναι που δικαιουνται το ασυλο ? Ολοι οι απλυτοι και οι αμορφωτοι που το παιζουν αγωνιστες ? Ολοι οι αλητες που εκαψαν την Αθηνα πατωντας στην μνημη ενος αθωου παιδιου ? Εσεις ολοι νομιζετε οτι κανετε αγωνες ? Εσεις ειστε που εχει καταντησει ετσι η Αθηνα και γενικα η Ελλαδα...

    ReplyDelete